Oudste heeft een beste vriendin, en dat is superleuk natuurlijk. Ze hebben echt heel erg veel plezier samen en zijn dol op elkaar. Vanaf de meivakantie komt ze bij oudste in de klas (haar vriendin gaat versnellen, ze zit nu in groep 3), dus dat is ook fijn voor ze want dan zien ze elkaar vaker.
Maar er zit wel een keerzijde aan die ik ingewikkeld vind. Ze zitten nu ook al op dinsdag samen in de klas en dan hebben ze gym. Nu zei oudste: 'We deden weer 3 op een rij als eindspel, maar weet je wat ik daar zo vervelend aan vind? Niemand gaat dan achter ons zitten, iedereen gaat alleen achter z'n eigen vrienden zitten.' Ik vroeg of er tot nu toe echt nooit iemand achter hen was komen zitten, en dat bleek inderdaad zo te zijn. Zegt ze ook nog: 'Ja maar het is alsnog wel leuk hoor, om te kijken hoe zij het spelen.' π₯ En ze stuurden gisteren nog foto's van de Ramadan-lunch en toen vertelde ze: 'Ja, je mocht wel bij je vrienden gaan zitten, maar ja, het was een woensdag dus dat kon niet, dus toen bleef ik maar op m'n eigen plek zitten.' Zag je dat die hele klas aan twee bomvolle tafels zat, en dan zij op haar gebruikelijke plekje. Gelukkig wel nog naast een klasgenootje dat verder ook niet echt vrienden heeft in de klas, maar tΓ³ch. Moet je daar nou iets mee, of gewoon hopen dat het volgend jaar beter gaat, als de klassensamenstelling weer verandert en ze niet meer zo de jongsten zijn? (al weten we nog niet zeker hoe ze de klassen gaan samenstellen)