Dafne klaagde de laatste tijd over de plusklas. Ze vond het veel, en te lastig. Ik had vandaag een afspraak met de plusklasjuf, zodat we de cito-uitslagen binnen zouden hebben, omdat rekenen eind groep 3 een IV was, terwijl dat niet passend was. Plusklasjuf stuurde vorige week een berichtje dat juf er ook bij zou zijn. Dus eigenlijk ging ik dat gesprek in met de gedachte: het is toch te moeilijk voor Dafne, de cito's vielen weer tegen, we stoppen lekker met die plusklas, als ze er niet gelukkig mee is, ik wil ook niet dat ze overvraagd wordt.
Blijkt dat ze de rekencito gewoon op II gemaakt heeft (met telkens dezelfde fouten, haha. had dus nog een I kunnen zijn) Begrijpend lezen een I, spelling I+ en E5 met lezen (zit in groep 4) Ow, ok dan. Beide juffen vinden echt dat Dafne dit nodig heeft en willen juist niet stoppen. En ja, ze vindt het ook lastig, maar dat is juist goed voor dr. Dafne is niet gewend iets lastig te vinden, dus vandaar dat ze er nu over klaagt. Ze vinden het geen goed idee als ze ermee stopt. Dus zo kreeg het ineens een heel andere wending, haha. Andere wat Dafne niet leuk vond is als de rest bv met spelling bezig is, zij aan dr pluswerk bezig is, terwijl ze spelling zo leuk vindt. Maar ja, dan is zij al klaar met haar eigen taken, de rest niet.
Grappig ook dat juf vertelde bij het afnemen van leescito, Dafne heel secuur alles aan het lezen was, en de juf zei: het is nu geen begrijpend lezen, gewoon zo snel mogelijk. En Dafne hoe moeilijker het werd, dus hoe kleiner de letters en hoe meer tekst, hoe beter ze ging lezen, en Dafne zei: het wordt steeds makkelijker. Ze denkt soms te moeilijk, haha. 😆
Ik ben echt heel blij met de juf. En dat heb ik ook tegen dr gezegd. Dochter van een goede vriendin had deze juf ook en waren niet tevreden. Ik ging er wel open in, want haar dochter is heel anders dan Dafne. Gelukkig heeft Dafne wel een klik. Zo zie je maar dat het zo'n verschil kan maken wie je voor de klas hebt staan. Half vorig schooljaar ging 1 van de leukste juffen wat anders doen op achool en kreeg ze dus een ander. Dat was echt geen klik en dat was ook te zien in dr uitslagen en niet tevreden zijn. Heb de juf dus even een compliment gegeven over hoe ik vind hoe ze alles oppakt.