Huggybird hij is 8 😂
Maar als ik het zo lees hier en ook Google en nu 2 vriendinnen heb gevraagd is het inderdaad juist abnormaal en 1,50 prima.
Het is alleen zo lastig. S komt dan thuis vorige week (speelt bij hem) en zegt dan ja we gingen naar supermarkt (ok, hij gaat zelf nog niet alleen naar supermarkt maar ok, kan) want jongetje had zijn zakgeld weer gehad en mag zelf weten wat hij er mee doet! Weet je hoeveel snoep je kan kopen voor 10 euro mam?! En vervolgens: waarom krijg ik maar 1,50? Ik moet vet lang sparen!
Dus ik heb uitgelegd over de waarde van geld, over dat wij ervoor werken en dat hij dat geld krijgt om te leren (en dus te sparen) en dat als hij ouder wordt dat wat anders wordt (zoals jij zegt @Huggybird dan ga je afstemmen wat ze er van kopen - en wat niet hoeft - op school. En over werken en krijgen en dat we niet arm zijn (want dat was zijn vraag nu dus: zijn we arm?) maar dat we wel bewust met geld omgaan. Dat wij snoep hebben en hij dat gewoon kan eten en tuurlijk kan hij af en toe wat lekkers kopen van zijn zakgeld maar beter spaart hij voor iets wat hij graag wil. Snapte hij goed hoor en hij vertelde gelijk wat hij graag wilde sparen (en vervolgens dat het jongetje ook wel al veel gaatjes had dat vond ik dan wel weer grappig, niet die gaatjes voor dat jongetje maar meer dat hij daardoor dus bedacht dat hij niet allemaal snoep ging kopen 😅)
Ik merk alleen dat ik soms onzeker wordt want hij is de oudste en zulke dingen gaan veel meer spelen en dan denk ik: hè misschien houden we hem te kort/zijn we te streng etc.
Maar dit was weer even een goede check