June maar ze is 9 jaar oud? Toch? Wat verwacht je dan? Dat ze hele.middag gaat leren op topo en spelling?
Natuurlijk doet ze het minimale , welk kind niet. Huiswerk maken en leren is toch ook gewoon stom. Vond ik ook.
Dat duurt nog wel tot na de middelbare. Ze loopt vanzelf een keer tegen de lamp. Of misschien niet eens voorlopig en pas als ze na de middelbare verder gaat.
Geen ruzie om maken, je kan een keer wat zeggen en verder moet zij het leren , ze leert niet van de ruzies en discussies met jou. Dat zorgt vooral voor frustratie tussen jullie beider. Er hangt ook niks van af, ze zit in groep 5(?). Ze heeft nog jaren om te leren leren. Je kan haar het eens zeggen en verder is het haar verantwoordelijkheid. Als ze topo dus makkelijk genoeg vind, komt ze er nu goed vanaf. Bij de volgende toets komt ze er misschien minder makkelijk vanaf.
Wat zit er onder bij jou? Waarom doet het je zoveel dat ze een 9 haalt.ipv een 10? En waarom vind je niet keurig dat ze ondanks dat ze dyslexie heeft, ze toch 50% goed heeft geschreven? Ik bedoel, al zou alles even zwaar tellen, dan nog heeft ze 75% dus goed. Waarom is dat niet voldoende? Waarom is het je de ruzie waard dat ze voor 100% perfect gaat?
(Ik bedoel.het niet als commentaar he, ik bedoel meer, zoek is bij jezelf, waar komt dat gevoel vandaan, misschien kan je daar wat mee, zodat het jou minder frustreert dat ze een goede toets heeft ondanks haar inzet en dyslexie).