Ysabella Ja dat is precies hoe ik het ervaar. Het is altijd geweest "we kunnen onze vinger er niet opleggen" . En nu dus eigenlijk nog steeds niet, was er zo van overtuigd dat er wat uit zou komen, wat dan ook!

Maar we wachten het verslag af, meer kunnen we nu op dit moment niet doen.

Louelle81 ondanks dat er uit de testen niks is gebleken hoop ik voor jullie dat met het observeren meer duidelijkheid komt. Misschien zien hun wel waar bepaald gedrag vandaan komt en dat kan natuurlijk van alles zijn, verveling niet goed gezien of gehoord worden etc.

Louelle81 Hij mist dus enorm veel gr 5 stof. Het lijkt mij niet verantwoord om hem te laten overslaan. Het was destijds een optie gebaseerd op zn gr4 resultaten en gedrag. Ik wilde wachten met uitslagen cito en onderzoeken. Maar omdat ze bezig waren met klassenindelingen moest eerder de knoop worden doorgehakt.

Er is geen combi groep 5-6 op school? Of de optie dat hij naar groep 5 gaat en dan bij rekenen, begrijpend lezen etc. op eigen tempo door de stof gaat? En op die manier uiteindelijk toch versneld?

Lastig hoor...

Jessie80 Nee helaas niet.. dat zou fantastisch zijn geweest. We gaan nog even goed bekijken wat het best voor hem is. Heb sowieso nog 10 minuten gesprek en een gesprek met de iber.

Ik ben heel benieuwd of we nu eindelijk eens een normaal rapport krijgen van middelste zoon. Vorig jaar in groep 3 begrijpelijk geen normaal rapport aan het eind van het jaar (al hadden ze wel getoetst, maar rapport was wat wij zelf als feedback hadden gegeven) en nu halverwege weer niet omdat de school net weer open was. Bij oudste wel gewone documenten als altijd... grappig die verschillen.

10 dagen later

Jessie80 En???

Hier een goed gesprek met de juf en directrice gehad. Aangegeven wat wij niet fijn vonden betreft opvolging van L. Ze waren heel begripvol en begrepen onze zorgen. Maar wisten de zorgen wel weg te nemen. Het is een weloverwogen keuze om hem te laten versnellen en ze verwachten geen bijzonderheden. Hij mag gewoon starten waar hij is geëindigd. Hij was wel lastig te bespreken maar ze hebben er met een heel team naar gekeken en dit was de best "oplossing" voor hem.

We hebben het nu ook losgelaten en voelen ons wel een stuk beter nu.

Hij moest nog een spreekbeurt doen die hij al weken voor zich uit school! Hij was zonzenuwachtig en afgelopen vrijdag toch gedaan. Ik kreeg foto's en hij stond daar zo trots!!! En hij was blij dat hij het toch had gedaan, " zo erg was het niet mam"🤪.

We moeten nog rapport van orthopedagoog afwachten maar voor nu is alles goed zo en gaan we met een fijjln gevoel straks de vakantie in.😁😁

Oudste liep deze morgen zelf naar school (nu we dichter bij school wonen doet ze dit vaker). Ik was opeens zo trots! Opeens zag ik hoe ze gegroeid is. Niet alleen in lengte, maar ook mentaal. Ze heeft een beetje een 'koele' houding, lijkt altijd in gedachten. Maar wel met rechte rug en hoofd omhoog. De rugzak die plots niet meer groot is. Haar zelfverzekerde stappen met die lange benen. Ze had vandaag een lange jurk aan en daarbovenop had ze een regenjas gegooid en ik dacht echt: daar gaat mijn grote kleine meisje. 🥲

Nescio Herkenbaar. Dat je het opeens ziet he? Trot wat je dan voelt. Had ik met zijn spreekbeurt 😁

2 maanden later

Nou oudste dochter is naar school. Ze vind het vreselijk! Ze wil niet, ze wil niet werken en ze wil ook niet meer leren.
            Hoe krijgen we haar nou weer op het "juiste" pad? Ze is huilend naar school gegaan.

June wat naar…😢
              Vind ze het moeilijk op school? Of is een nieuwe juf of meester spannend?
              Ik hoop dat haar juf of meester wat aandacht aan haar kan besteden om haar een fijn gevoel te geven 🍀 dan komt decreet vast ook wel weer.

• June hebben hierop gereageerd.

June Hè bah wat naar zeg! Weet je ook waar het door komt?

June Wat naar zeg, zo gaat het bij ons ook vaak. Ik weet ook niet wat ik er aan kan doen. Loopt ze op haar tenen denk je?

Huggybird, @Hopsatee Jules, Ze gaat groep 4 nog een keer doen. Dus een nieuwe juf én een nieuwe klas. Dat is dubbel spannend.
                  Ze heeft moeite met lezen. Maar haalt ook de cijfers door elkaar. Werken op een snappet vindt ze vreselijk stom omdat ze direct op haar fouten gewezen wordt.

Ze loopt achter met lezen. Of nu gemiddeld ze leest nu m4. Spelling is een drama 🙊🙈

Maar ze is bijvoorbeeld heel goed in ruimtelijk inzicht, klok kijken, het leuke inzicht rekenen.
                  Maar rijtjes automatiseren vindt ze saai en vreselijk stom.

Ik hoop dat ze voldoende uitgedaagd wordt.

June Gelukkig maar! Hopelijk gaat het morgen ochtend dan ook beter.

June Haha zul je altijd zien.

Onze oudste vond het wel veel werken in groep 4 🤣

Hoe is het de andere dagen gegaan @June ?

Ik mag ook weer hier. E begint maandag in groep 4.

Ze krijgt juffen die L vorig jaar en D dat jaar daarvoor had 😄 de juf die 1 dag komt vind ik mwa, de juf die er 4 dagen is is wel fijn