Marshmallow inderdaad gewoon lekker wat proberen en sfeer proeven. Ik zou dan een proefles volgen op het tijdstip dat je straks ook van plan bent om te gaan sporten. Tijdstip hier maakt echt enorm uit qua drukte en haantjescultuur. Nu zit ik wel bij basic fit en omdat het goedkoop is, trekt het ook een bepaald publiek. Nu sport ik zelf het liefst zo vroeg mogelijk en dan zijn er vooral de wat serieuzere sporters van 30 tot 75, die vaak nog voor hun werk gaan sporten.
Het is echter een sportschool, die ik echt nooit zou kiezen als ik ‘s avonds of eind van de middag zou sporten. Zijn er allemaal van die mannetjes in groepjes, die stoer doen en aan ego tillen doen met een slechte vorm. Of vrouwen in bikinitopjes (?), die apparaten te lang bezet houden, omdat ze zitten te doomscrollen op hun telefoon of een fotoshoot houden 😬. Die zijn er gelukkig niet in de ochtend.
Ik weet niet of je aan krachttraining wilt gaan doen, maar ik kan je de podcast van bewegingwetenschappper Sander kers aanraden. De podcast heet ‘serieus over fitness’ of zijn boek ‘geen sterk verhaal over spiergroei’. Of een kijkje nemen op de site van KVV: krachttraining voor vrouwen. Ook daar staan in de blogs heel veel informatie (en ik heb eventueel ook het e-boek van KVV voor je als je belangstelling hebt 😉).
Ze zijn beiden van de feiten en het wetenschappelijk onderzoek, dus geen vage claims, maar wel heel veel tips om zo efficiënt mogelijk te trainen met zoveel mogelijk resultaat. Ik heb aan beiden heel veel gehad met een veel beter resultaat dan ik ooit had met door de sportschool opgestelde schema’s. Ik wil namelijk zoveel mogelijk resultaat, waar ik zo min mogelijk werk 😇.