iMoeder ik ben dus wel echt fan van deadlifts, maar ik kreeg de vorm niet meer goed en een dead lift met de Smith vind ik op een of andere manier heel oncomfortabel. Met de trapbar kun je de vorm bijna niet fout doen en de verdeling van het gewicht is heel anders. Van de hack squat krijg ik helaas bloeduitstortingen op mijn schouders, dus deze heb ik vervangen voor een plate loaded decline leg press.
Hip trusts doet een te zwaar beroep op mijn hart. Ik krijg daar echt enorme overslagen van en dat gaat daarna nog uren door (terwijl ik al bètablokkers gebruik 😬). Ik denk dat het een te statische oefening is en een sportmaatje dacht dat de spieren daardoor constant de bloedtoevoer wat afknellen, waardoor je hart harder moet pompen. Mijn hartspier reageert heel snel op alles. Ik word ook altijd licht in mijn hoofd als ik hip trusts doe. Het kan verder geen kwaad, maar ik vind het niet prettig. Ik doe het daarom al een poos niet meer, maar er zijn verder weinig compound oefeningen ter vervanging als je ook geen dead lifts doet. Good mornings zou inderdaad ook nog een goede optie zijn.