iMoeder sommige eten echt elke dag hetzelfde, echt weken/ maanden achter elkaar. Want dat is ‘makkelijk’. Ik zou dan volgens mij dood gaan van verveling. Sowieso icm aas zitten sommigen wel op 6000kcl per dag tijdens een bulk. Doordat de meesten ook nog erg clean eten, ben je letterlijk de hele dag bezig om jezelf vol te proppen. Het schijnt echt vreselijk te zijn om zoveel te moeten eten en de darmen vinden het vaak ook niet zo prettig 😬.
Ik ken een aantal bodybuilders, waarvan de meesten trouwens wel erg gevarieerd eten. Ze hebben precies uitgerekend hoeveel vetten, koolhydraten en eiwitten ze moeten eten voor hun doel en eten dus wel echt mega veel groentes, ook fruit en minimaal 95% super clean, zodat ze geen tekorten krijgen. Ik heb daar wel respect voor, maar ik kan dat niet. Ik blijf ook gewoon een Bourgondiër en ik wil gewoon normaal uit eten kunnen of op een terrasje zitten.
Ik heb het weleens uitgerekend, wat ik precies zou moeten eten, maar ik zou ook gewoon te lui zijn om dat dagelijks bij te blijven houden en al mijn eten te wegen. Ik weet wat ik ongeveer moet eten om aan mijn eiwitdoel te komen (wel met een marge van 20gram om het mijzelf makkelijk te maken) en dat vind ik voldoende.