Ik heb donderdag een afspraak gehad met de personal trainer en dit weekend nog wat filmpjes toegestuurd, waarop ik feedback heb gekregen.
Het komt er samenvattend op neer, dat met het doel wat ik heb, ik onvoldoende zware gewichten heb. Twee oplossingen:
1 private gym. Er schijnt er een bij mij in de buurt te zijn (wist ik niet). Heb je je eigen ruimte die je van te voren reserveert zonder muziek en zonder mensen die hun gewichten op elkaar laten kletteren (horror vind ik dat). Ik moet uitzoeken wat dat kost.
2 de oefeningen in mijn schema die ik niet meer kan doen ivm te weinig gewichten hebben, vervangen door isolatie-oefeningen (1 spier of kleine spiergroep, waardoor je minder zwaar kan) en/of door oefeningen met lichaamsgewicht icm weerstandsbanden, trx en chin-up/ pull up bar. Is veel minder efficiënt, minder snel resultaat en waarschijnlijk eerder op een plateau, maar er is wel wat mee te bereiken, mits ik mijn eten etc ook goed op orde heb.
Verder had ik wat vragen over bepaalde beenoefeningen. Ik zag en merkte dat deze qua uitvoering minder waren dan voorheen en ik dacht dat het door balans kwam. Hij had een andere hypothese en ik denk dat hij gelijk heeft. Rechterheup staat te ver naar binnen gedraaid en ik compenseer mijn (zwakke /spastische) bovenbeenspieren met andere spieren, vooral de glutes en hamstrings. Ik heb gisteren geprobeerd om de quadriceps wat meer te activeren, maar dat is echt onmogelijk. Op zich nu nog geen probleem, maar als ik echt zwaar zou gaan squaten etc., dan kan dit ‘foutje’ qua techniek wel een probleem worden denkt hij. Hier moet ook een alternatief voor bedacht worden.
Ik heb aangegeven er even over na te denken en dan zelf eerst een plan te bedenken. Hij wil daar wel weer feedback op geven.