Het was een bijzondere run 😬.
Eerst mijn menstruatie gedoe. Thuis mijn cup geleegd. Ik zit in de auto en voel dat ik al doorlek. Daar de wc opgezocht, bleek ik thuis mijn cup weer vergeten in te doen na het legen. Man naar de supermarkt gesjeesd voor tampons, ik naar de start, maar op het moment dat hij terug kwam moest ik starten. Het zeem kan dus behoorlijk wat hebben, heb ik ondervonden 🙄.
Toen de start. Staat er een scheidsrechter en dat mens geeft aan dat ik niet vooraan mag starten (wat was afgesproken), maar achteraan ivm veiligheid. Ik probeer uit te leggen dat dit juist niet veilig is. Er staan 80 mensen, waarvan er hooguit 10 sneller zijn dan ik. Dat betekent dat ik in de eerste meters minimaal 70 mensen moet inhalen zonder tegen hun benen te rijden en zo wendbaar ben ik niet. Nee, zij wist het beter. Mevrouw ik zit hier op een frame en heb er ervaring mee, wie denk je dat het beter weet?!? Mijn trainer kwam erbij, hij probeerde het uit te leggen, maar ondertussen werd ik zo boos. Ze behandelde mij alsof ik een verstandelijke beperking had en niet zelf kon nadenken en praatte gewoon over mijn hoofd heen. Uiteindelijk toen mijn trainer vertelde dat ik de halve mararthon in 1.5 uur liep mocht ik vooraan starten. Ik had dit zelf ook al 3x verteld, maar mij nam ze niet serieus 🤬.
Toen mocht ik starten. Zij blaast op haar fluitje en een kerel naast mij roept heel hard ‘nog niet’. We moesten wachten op mijn persoonlijke begeleiding?!? WTF ik hoef geen persoonlijke begeleiding. Uiteindelijk is er iemand met mij mee gefietst, omdat ik anders niet mocht meedoen.
Uiteindelijk gefinist met een mooie tijd (in totaal hebben 6 mensen mij ingehaald stomme doos!). Toen werd ik naar het podium geroepen. Prijsuitreiking overal categorie en ik was 2e bij de vrouwen. Ik het podium en public op geklauterd met heel veel moeite, want ik was kapot en mijn been leidde een eigen leven. Gaat daar een vrouw uit haar plaat, want zij had geen podiumplek omdat ‘die gehandicapte’ ook meetelde. Ik eraf geklauterd en gezegd dat ze die prijs mocht hebben en dat ze zich diep moest schamen. Oh en ik heb er ook nog stomme trut aan toegevoegd 🤐. Uiteindelijk bij de 40+ mocht ik het podium wel op voor de eerste prijs.
En op de feest der vernederingen compleet te maken, ben ik toen we terug naar de auto wilden met Frame en al omgeflikkerd bij een stoeprandje. Mijn valtraining zit er gelukkig ingehamerd, want ik heb in een reflex mijn handen achter mijn hoofd gevouwen, zodat ik niet met mijn hoofd op de straat kletterde. Ik had mijn helm namelijk al af. Ik heb echter wel iets in mijn nek verrekt.
En om het positief af te sluiten, ik heb wel mijn persoonlijke record verbroken. Ik was zo pissig dat ik de eerste km’s te snel ging en echt mijn longen uit mijn lijf heb gerend om daarna het tempo vast te houden. Mijn persoonlijke begeleider, moest harder fietsen dan ze had verwacht 🤪.