Trees klinkt heerlijk! Hopelijk weet ik binnenkort ook precies wat het betekent 😂
Ik liep er de afgelopen maanden tegenaan dat door alle focus op het mentale deel het fysieke aspect echt verwaarloosd is. Het patroon van "ik had emdr dus ik ben zielig en nu mag ik netflix kijken met ijs" is er iets te makkelijk ingeschoten 🫣
Ik loop wel veel, maar daar hebben vooral mijn schouders helemaal niks aan..
En tja, daarnaast zit er nog dat stukje dat ik een eetstoornis heb enzo. Waar ik wel zó klaar mee ben 🙄
Dus mijn goede voornemen van dit jaar is om er voor te zorgen dat mijn lichaam ook mijn mentale staat gaat weerspiegelen. Mijn zelfbeeld is top, waarom dan mijn lichaam als shit blijven behandelen?
Ik krijg dus (binnenkort, hoop ik.. de wachtlijst voor 2 psychologen is langer dan 1) extra intensieve therapie voor de eetstoornis en ik heb dus nu een speciale sportcoach/voedingsconsulent.
Ik mocht kiezen wat ik wilde doen, en heb voor een docent gekozen die gespecialiseerd is in yoga. Bankliggen was niet goed voor mijn spieren/gewrichten, en ik wil gewoon weer de tango kunnen doen tijdens de afwas zonder mijn heup op 6 plaatsen te breken zeg maar 😅
Ik krijg dus nu wekelijks een op een sessies, waarbij we iedere keer iets anders gaan doen, afhankelijk van wat het moment vraagt. Het is ook echt een coach dus, die kijkt naar het hele beweging-voeding-geest stuk, maar dan door middel van yoga. En dus ook verschillende soorten yoga, afhankelijk van de sessie.
Gisteren had ik een kennismakingsgesprek en heb ik een kennismaking gehad met yin yoga. Nou, dit vlindertje fladderde vervolgens vrolijk naar huis hoor 😂
Maar ik heb er zin in! Ik heb dit topic jarenlang vermeden, maar ik zit eindelijk op een punt dat ik echt gemotiveerd ben om er iets van te maken..