Lovely83 leek is sowieso verhard, want daar mogen ook framerunners aan meedoen en ik weet dat er sowieso 2 meedoen in de normale wedstrijdcategorie.
Ik liep zelf wel trager onverhard dan op verhard, maar qua belasting voor je gewrichten is het veel minder zwaar lopen dan verhard. De ondergrond ‘veert’ veel meer mee. Ik liep vroeger ongeveer 90-95% onverhard, omdat ik het veel leuker vond en je komt op mooiere plekken.
Smalle bospaadjes met wortels en heuveltjes vraagt wel wat meer in het vooruitkijken en anticiperen. Het is een minder gelijkmatig tempo met af en toe een hupsje ergens overheen. Ik liep altijd op trailrun schoenen. Bij droog weer kan het prima met gewone schoenen, maar bij modder glibber je weg op gewone schoenen. Ik heb geen idee of ze in Annen ook de smalle paadjes pakken. Je hebt daar namelijk ook veel brede wandelpaden in het bos.
Gieten is trouwens ook verhard op een paar 100 meter na, maar dat is een breed hard zandpad. Borger weet ik niet, maar dat is wel een mooie omgeving.