Liekje81 ik denk ook zeker dat dit geldt voor de meeste mensen. Pijn bij hardlopen was voor mij normaal ook een teken van een (aankomende) blessure als ik desondanks door zou gaan. Ik luisterde er altijd naar (nou ja bijna altijd 🫣).
Ik denk alleen niet dat dit iets met een blessure te maken heeft, maar een aansturingsprobleem vanuit de hersenen is. Ik heb het nu zonder uitzondering gehad bij elke wat langere afstand en de volgende dag is het al veel minder. Het zou mij niet verbazen dat ook daar iets van spasticiteit zit, wat getriggerd wordt door de repeterende beweging? Het voelt als een pijnlijke aanhoudende kramp en het voelt hard/ stijf. Misschien moet ik er een warmtepad opplakken bedenk ik nu? Of magnesiumolie? 🤔
Liekje81 Maar het is wel fijn om gewoon eens te lopen zonder op de tijd te letten, maar gewoon lekker lopen.
Dat is ook lekker ontspannend. Tempo ‘vogels kijken’.