Kyra73 Ongevraagd advies. Alleen als je graag wil afvallen is krachttraining veel effectiever dan cardio (rennen, fietsen etc). Zeker met wandelen afvallen is echt super moeilijk. Krachttraining is ook beter voor je gewrichten dan rennen. En kun je eigenlijk met ieder gewicht gewoon prima doen zonder jezelf te overbelasten.
Met krachttraining ga je spieren opbouwen. Die nieuwe spieren hebben ook allemaal energie nodig. Waardoor je basaal metabolisme toeneemt. Je basaal metabolisme gaat de hele dag door, en is daardoor ongeveer 70% van je totale verbranding op een dag. Met sporten zelf beïnvloed je maar zo’n 10% van je totale verbranding. Dat is ook (denk ik) de reden dat het afvallen bij @Huggybird zo goed gaat en door blijft gaan.
https://drogespieren.nl/krachttraining/krachttraining-afvallen
Hier staat het wat beter uitgelegd dan dat ik dat kan. En op Google zijn nog wel meer artikelen erover te vinden.