Mijn framerunner is nog steeds niet binnen. Eind augustus besteld, vervolgens kwam er een mailwisseling over de details. Gemiddeld duurt het 1 a 2 weken voordat ze op elke mail reageren en is het frame nog steeds niet verzonden π«.
Ik kan gelukkig wel een frame lenen tijdens de training, maar ik wil natuurlijk starten met de training voor de halve marathon. Ik heb nog steeds geen toestemming dat ik mee mag doen. Ben er een paar dagen geleden weer achteraan gegaan.
Over anderhalve week is er een run in de omgeving. Ik heb toestemming gevraagd of ik mee mag doen met de 10km en mag dan een wedstrijdframe lenen van de vereniging. Nu hoorde ik via via dat ze enkel op de 5km het toelieten, maar ik ben eigenwijs en probeer het toch π.
De 10km is 2x het parcours van de 5km, dus het zou technisch moeten kunnen. Ik vind het trouwens super vervelend dat je overal moet smeken om mee te mogen doen. Ik snap dat ik meer ruimte in beslag neem, maar ik ben de enige framerunner op de 10km. De 10 start gelijk met de 5 en op de 5 doet ook 1 framerunner mee. Het verschil is dat ik dan 2 rondjes loop. Ik zou niet weten waarom dat niet zou kunnen.
Als ze nee zeggen, ga ik echt heibel maken op basis van de wet gelijke behandeling van mensen met een handicap, waarin oa staat dat je niet mag worden uitgesloten op basis van handicap. Sinds januari dit jaar is het ook opgenomen in de grondwet dat discriminatie/ uitsluiting op basis van handicap verboden is. Of je nu een handbike hebt, een prothese of gebruik maakt van een framerunner, ik vind dat iedereen mee mag doen als het parcours het toelaat. Ik hoor nu te vaak dat mensen niet mogen meedoen of bijv wel met een handbike rolstoel en niet met een framerunner of juist andersom.
Elke keer als ik word uitgesloten zonder goede reden, ga ik melding maken van discriminatie. Ook al heb ik er zelf niks aan, dan misschien iemand na mij wel een volgende keer. Ik kan heel vervelend worden als ik iets onrechtvaardig vind π.