Gisterenavond weer getraind en weer slecht geslapen. Ik heb nu allemaal tips gelezen en ik neem mijn melatonine de volgende keer mee, zodat ik deze daar al kan innemen. Hopelijk gaat dit werken.
Ik had wel iets heel gaafs gisteren. Zondag liep ik nog tegen mijn man te mopperen dat ik een bepaald type hindernis niet meer kon. Ik zou het echt nooooit meer kunnen boehoe (ik ben wel van de drama 🤣).
Totdat ik gisteren een ingeving kreeg. Vorig jaar had ik nog apraxie bij simpele handelingen en mogelijk was dit gewoon apraxie maar dan voor een hele complexe handeling. Vooral ook omdat ik direct vanaf het begin van de hindernis al blokkeerde. Ik kon niet eens een klein stukje. Ik hing daar als een zoutzak, terwijl ik voldoende grijpkracht heb. Mijn lijf snapte gewoon niet wat het moest doen.
Wat vorig jaar hielp was hardop benoemen wat ik moest doen: bijv strek arm uit, open hand en pak glas etc. Dus dat deed ik nu ook en BOEM. In 1x de hele hindernis van voor naar achteren. Ook alle andere soortgelijke hindernissen met deze techniek lukte op deze manier weer in 1x. En als ik eenmaal het juiste ‘motorische programma’ in mijn hoofd geactiveerd, dan ging het ook gewoon vanzelf tot het einde van de hindernis. Was echt heel tof!