Hooyo-shimbir Tot nu toe vind ze het juist leuk om samen te shoppen en mijn kleding te jatten.
Dat is bij mijn dochter ook zo. Maar ik heb bijv laatst beenwarmers besteld, nou dat kon toch echt niet voor mijn leeftijd. Toen ik liet zien hoe ik die ging dragen was het overigens weer goed. Ze dacht dat ik een soort anime emo meisje look ging doen.
Mijn leren rokjes vind ze ook stom. Of m’n leren broek met rits aan de voorkant. Te sexy. Dat draag ik ook niet als ik samen met haar de stad in ga. Dat draag ik als met vriend op stap ga.
Toch is ze nog steeds blij dat ik een relatief jonge moeder ben en er jonger uit zie. De meeste moeders van vriendinnen en klasgenoten zijn een stuk ouder. Maar ik merk wel met dat ze meer gaat puberen dat ze zich er toch tegen af gaat zetten. Ze noemt me bijvoorbeeld soms ‘Regina’s mom’ (dat is een karakter uit de film Mean Girls, de moeder van popi meisje Regina is een ‘hippe moeder’ waarvan alles mag. En die niet doorheeft dat ze heel cringe is.). Ik moet daar heel erg om lachen overigens en draag de titel als een geuzennaam. Sowieso omdat ze niet doorheeft dat Mean Girls een film uit mijn tijd is en dus compliment voor mij dat ze die überhaupt gekeken heeft. 🤣🤣