[verwijderd] ik herken dit ook helemaal.. de stress zit hem niet in de dagelijkse dingen, maar in het gevoel altijd 'aan' te moeten staan. Altijd alert zijn en verantwoordelijk zijn. Alles dragen en wanneer je dan even kan zitten ga je in je hoofd gewoon verder, want je moet de volgende stap alvast vooruit plannen. Ontspanning is dan geen ontspanning meer, je laadt jezelf op met een kapotte oplader. Althans, zo was het voor mij..
Hoeveel of hoe weinig je dan in het huishouden doet verandert daar niks aan, ik kon de hele dag op de bank Netflix liggen kijken en aan het einde van de dag kapot zijn omdat ik mijn hoofd niet 'uit' kon zetten.
Bij mij was de oorzaak heel anders dan bij jou natuurlijk, maar ik herken het gevoel wel van de druk die er op je ligt, als jij het niet doet, gebeurt het niet. Dat breekt je op, dat is niet gek..
Ik weet niet of je ervoor open staat hoor, maar heb je al gekeken naar iets van meditatie? Dat heeft mij wel goed geholpen om de pauzeknop in mijn hoofd in te kunnen leren drukken. Zodat je alleen nog maar 'aan' hoeft te staan wanneer de situatie er om vraagt, en niet meer 24 uur per dag.