[verwijderd] Geen aanval hoor maar oprechte vraag: waarom wil je geen hulp in huis? Ik wilde het ook nooit was daar echt op tegen. Tot mijn depressie na geboorte jongste. En nu vind ik het de beste keuze ever. Dat idee van iemand in mijn huis, die niet schoonmaakte zoals ik, de perfectionist, vond ik zo raar! En iemand die voor mij gaat schoonmaken terwijl ik thuis was (dat was ik toen) te belachelijk! Maar uiteindelijk was dat eigenlijk exact mijn probleem (of is mijn valkuil) dat ik dus vindt dat ik dat allemaal zelf moest doen. Compromis werd (en is) nog steeds 1x in de 2 weken. Dat zorgt ervoor dat zij de grote dingen doet en ik alleen de kleine dingen/de andere week doe. En het geeft lucht. Ik kijk altijd uit naar de week dat ze komt nu. Duurde even voordat we haar hadden en met corona raar want nu was ik altijd thuis (maar dan kun je ook juist boodschappen gaan doen ofzo) en nu is het ideaal.
Niet om nu te zeggen dat je het moet doen hoor maar ik herken heel erg dat ik het absoluut niet wilde maar sinds ik het “moest” en de drempel over was ik het echt superfijn vindt.
Inderdaad een stap Rémy naar psz. Goed van je! Hopelijk brengt dat al wat rust.
en sowieso ook bij niet noodzakelijk reizen snap ik best als je al naar NL zou gaan hoor! Welzijn en familie missen is absoluut noodzaak!
Hopelijk vind je een goede psycholoog dichtbij waar je een “klik” mee hebt.