π³οΈβπ Pride 2022π³οΈβπ
- Bijgewerkt
Manque heel goed dat hier aandacht voor is.
Om eerlijk te zijn had ik ooit wel eens gehoord dat er zo iets bestond maar me er nooit in verdiept.
Pas geleden was er op televisie dat er een groep mensen een theater voorstelling hebben gemaakt met hun ervaringen. Ik was erg onder de indruk van hun verhalen over het stilzwijgen in hun jeugd en wat dat met hen gedaan heeftβ¦.
Ook het verhaal dat vulpen aanhaalt is heftigβ¦
Huggybird Ik denk dat er niet veel mensen zijn die weten wat het is, hoor. Je moet het maar net tegenkomen, denk ik.
Als je jezelf erin verdiept kom je erachter dat de verhalen van interseksuelen vaak heel schaamtevol zijn, of in ieder geval 'geheim'. Dat was serieus tot voor kort het protocol dat door artsen werd opgelegd: praat er niet over, dan groeit het kind 'normaal' op. Dus het is niet gek dat er niet veel mensen naar buiten kwamen met hun verhaal. Ik vind het ook goed dat er meer aandacht voor is. Hopelijk normaliseert het snel.
[verwijderd]
Up!
Happy pride month!
En meteen een stomme vraag.. Ik wil een vlag buiten hangen, maar het is echt rotweer! Hoe doen jullie dat, steeds naar binnen halen of gewoon blootstellen aan de weersomstandigheden?
[verwijderd] aan boord hangen ze in weer en wind en dat gaat lang goed (zowel de als bedrijfsvlaggen). Dus ik zou thuis ook laten hangen dan aangezien er dab geen zout of kolen of kunstmest etc overheen komt
[verwijderd]
Toch6 dan gaat hij gewoon lekker naar buiten! Weliswaar met tie wraps aan de balkonrand gezien ik geen vlaggenstok heb, maar ach
[verwijderd] Wooow voor elke dag een andere vlag, cool! En nu ik Androgyne erbij zie staan ben ik daar meer over gaan lezen, ik vind mezelf namelijk vrij androgyn (fysiek en mentaal). Wel meer vrouw, maar er bestaat zelfs een femandrogyne blijkbaar. Ik ga eens even bedenken of ik mezelf onder die vlag wil scharen of niet. Voelt wel een beetje gek, ik voel me niet echt deel van de LHBT+ community. Anyway, happy pride allemaal!
[verwijderd]
Sevenof9 wij hebben het nog druk, want vandaag is H's vlag, de 26e de mijne en I claimt de 5e, 15e en 25e
Maar zo veel vlaggen hebben we niet, dus ik heb gewoon een algemene hangen.
[verwijderd] Haha een hele feestmaand dus! Leuk
In NL is pride overigens pas de eerste week van augustus. Ik zit er aan te denken om dit jaar (voor het eerst) naar de pride in Amsterdam te gaan.
Is er iemand hier die daar ooit geweest is? Of van plan is om dit jaar te gaan?