[verwijderd]
🏳️🌈 Pride 2022🏳️🌈
[verwijderd]
[verwijderd]
Artikel niet gelezen maar ik gok dat dit net zo’n veel te kort door de bocht conclusie is als ‘huisdieren zorgen voor lagere bloeddruk’ en ‘vrouwen in een gelukkige relatie worden dikker’
- Bijgewerkt
[verwijderd] dat denk ik eigenlijk niet. Mensen die homofoob zijn of homofobe uitlatingen doen, hebben over het algemeen minder compassie, staan minder open voor verandering en anderen en hun rationeel denkvermogen is ook minder goed ontwikkeld. Homofobie komt vaak voort uit angst en eigen onzekerheid en mensen met een lagere intelligentie (dat heeft dus niets met diploma's of opleiding of positie te maken, er zijn ook homofobe CEO's) zijn minder goed in staat deze problemen te onderkennen en aan soulsearching te doen. Het verbaast me dan ook niets dat mensen die homofoob zijn vaak ook xenofoob zijn en over het algemeen de wereld te complex vinden en zich dan maar verliezen in allerlei complottheorieën.
[verwijderd]
Nescio volgens mij zijn veruit de meeste homofoben religieus of cultureel religieus. Ik denk dat de mensen die jij beschrijft niet de grootste groep is, maar een groep.
Ik ben benieuwd hoe dit onderzoek is gedaan en waar dit is uitgevoerd. In het zuiden van de USA zal je namelijk heel andere uitslagen krijgen als in het noorden en dat ligt dan niet aan intelligentie.
[verwijderd] religie zal hier zeker een rol in spelen, maar als je kijkt naar bepaalde sporten zoals het voetbal waar het gewoon not done is of extreem-rechtse groeperingen, zie je dat niet alle homohaat religieus georiënteerd is.
Het ligt er ook aan hoe je omgaat met religie. Verschuil je je achter dogma's of ben je bereid de wereld met een open blik te bekijken, zonder dat jouw religieuze opvattingen het bestaansrecht van een ander schenden? Ook dat heeft met (emotionele) intelligentie te maken en een zeker vermogen om rationeel te kunnen denken.
[verwijderd]
- Bijgewerkt
Nescio maar voetbalsupporters zijn niet perse lager in (emotionele) intelligentie, extreem rechts net zo min.
Extreem rechts heeft een bepaalde kijk op de wereld, gevormd door hun ervaring en cultuur (soms (ver weg) religieus), maar intelligentie is daar imo geen onderdeel van. Er zullen heus vast domme mensen tussen zitten hoor, maar die heb je overal. Ook de mensen die geen problemen hebben met homofilie kunnen zo dom zijn als een wastafel.
Dit soort koppen (want moet nog maar blijken uit het artikel, of beter nog het wetenschappelijk onderzoek zelf, of het echt zo simpel is) is gewoon ego voeding.
[verwijderd]
[verwijderd] ik krijg de link niet gekopieerd hier
Maar als je zoekt op ifl science homophobia staat hij bovenaan!
[verwijderd] je hebt gelijk over de kop van dit artikel, is behoorlijk tendentieus. Ik spreek zelf niet over intelligentie in termen van dom of slim, maar eerder in termen van capaciteit en vermogen om bepaalde zaken te verwerken, begrijpen, overzien.
En ik geloof wel dat mensen die deze capaciteit niet of minder goed ontwikkeld hebben, eerder -foob zijn omdat ze de complexiteit van de wereld en de mens zelf niet kunnen vatten.
[verwijderd]
Nescio dat denk ik ook wel, maar imo speelt op dit gebied (homofobie) veel meer mee dan enkel intelligentie. Ik vraag me af in hoeverre ze dat hebben meegenomen in het onderzoek.
Ik blijf het een leeg artikel / onzinnig onderzoek vinden. Je hebt er niets aan behalve dat het je ego strijkt als je ‘toevallig’ voor gelijke rechten bent.
[verwijderd]
Dit trouwens
[verwijderd] het ego mag ook weleens gestreeld worden. Die lelijke roeptoeters die terug willen naar de jaren '50 krijgen sowieso teveel aandacht
[verwijderd]
Nescio haha
Nescio ik vind de toon van het hele stuk niet echt wetenschappelijk maar meer "kijk ons eens gelijk hebben"
https://www.iflscience.com/brain/researchers-find-link-between-low-intelligence-and-homophobia/
Het is trouwens al van 2018...
[verwijderd]
Jessie80 oh ik zag het plaatje voorbij komen op Facebook, vond hem wel humor. Verder niet veel aandacht aan besteed hoor..
- Bijgewerkt
Heb er bij de directie op aangedrongen dat er voortaan een X moet worden opgenomen in de demografievraag over het geslacht bij enquetes onder het personeel.
Is dat nodig? kreeg ik terug.
Er zijn pas een paar tientallen reacties, maar toch al 1 X. Dus voor 1 iemand was het al nodig
[verwijderd]
Manque echt hè? Die reactie! Mijn organisatie wil geen regenboog vlag ophangen ondanks aandringen van een aantal lhbtiqa werknemers. Zijn bang voor de reacties.
[verwijderd] Bang voor reacties joh? Des te noodzakelijker, die vlag...
Wie tekent ook?