De Pride Month is voor mij echt gaan leven toen mijn broer vertelde dat hij gay is. Dat is nu 5 jaar geleden, hij was toen 23... zo lang heeft hij zich anders voor moeten doen. In 2021 vind ik het echt deprimerend dat hij er nog steeds niet voor durft uit te komen bij onze familie. Mijn ouders weten het maar het wordt een beetje 'weggemoffeld'. Waarom in vredesnaam? Het is niet dat religie een grote rol speelt in de contreien waar zij wonen.

Gelukkig woont hij in Amsterdam.

6 dagen later
  • [verwijderd]

Oké ik denk dat dit mijn nieuwe favoriete site is 😊
https://www.thelesbianreview.com/

Enorm handige site met fijne filters, waarop je kunt zoeken op achtergrond, gender en geaardheid van de hoofdpersonen, maar daarnaast ook nog kunt filteren op trope, hoeveelheid seks, genre, beroep, tijd, eigenlijk alles.
Zoek je een science fiction boek van een zwarte schrijfster, over een Aziatische non binaire piraat wat zich af speelt met kerst in de tweede wereld oorlog? Dit is de site.
Naast boeken reviewen ze ook films, muziek en tv series.

Het enige nadeel wat ik tot nu toe heb ondervonden is dat omdat het een Amerikaanse site is veel boeken Amazon-only zijn en ik een kobo heb.
Maar goed, ik ben uitgekomen bij Honey Girl en ik ben heel erg benieuwd!

Vrienden van ons hebben een foto openbaar gepost dat man de pride vlag uithangt (dochter van 16 is 3 jaar geleden uit de kast gekomen) en de hoeveelheid boze-smiley-reacties maken wel duidelijk dat de aandacht nog nodig is..

Pimpelmeesje Ik wil dit eigenlijk niet leuk vinden, maar ik ben tegelijkertijd wel blij dat die ouders trots de vlag uithangen

• [verwijderd]

[verwijderd]
    Artikel niet gelezen maar ik gok dat dit net zo’n veel te kort door de bocht conclusie is als ‘huisdieren zorgen voor lagere bloeddruk’ en ‘vrouwen in een gelukkige relatie worden dikker’ 🤓

[verwijderd] dat denk ik eigenlijk niet. Mensen die homofoob zijn of homofobe uitlatingen doen, hebben over het algemeen minder compassie, staan minder open voor verandering en anderen en hun rationeel denkvermogen is ook minder goed ontwikkeld. Homofobie komt vaak voort uit angst en eigen onzekerheid en mensen met een lagere intelligentie (dat heeft dus niets met diploma's of opleiding of positie te maken, er zijn ook homofobe CEO's) zijn minder goed in staat deze problemen te onderkennen en aan soulsearching te doen. Het verbaast me dan ook niets dat mensen die homofoob zijn vaak ook xenofoob zijn en over het algemeen de wereld te complex vinden en zich dan maar verliezen in allerlei complottheorieën.

• [verwijderd]

Nescio volgens mij zijn veruit de meeste homofoben religieus of cultureel religieus. Ik denk dat de mensen die jij beschrijft niet de grootste groep is, maar een groep.
        Ik ben benieuwd hoe dit onderzoek is gedaan en waar dit is uitgevoerd. In het zuiden van de USA zal je namelijk heel andere uitslagen krijgen als in het noorden en dat ligt dan niet aan intelligentie.

[verwijderd] religie zal hier zeker een rol in spelen, maar als je kijkt naar bepaalde sporten zoals het voetbal waar het gewoon not done is of extreem-rechtse groeperingen, zie je dat niet alle homohaat religieus georiënteerd is.

Het ligt er ook aan hoe je omgaat met religie. Verschuil je je achter dogma's of ben je bereid de wereld met een open blik te bekijken, zonder dat jouw religieuze opvattingen het bestaansrecht van een ander schenden? Ook dat heeft met (emotionele) intelligentie te maken en een zeker vermogen om rationeel te kunnen denken.

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Nescio maar voetbalsupporters zijn niet perse lager in (emotionele) intelligentie, extreem rechts net zo min.
            Extreem rechts heeft een bepaalde kijk op de wereld, gevormd door hun ervaring en cultuur (soms (ver weg) religieus), maar intelligentie is daar imo geen onderdeel van. Er zullen heus vast domme mensen tussen zitten hoor, maar die heb je overal. Ook de mensen die geen problemen hebben met homofilie kunnen zo dom zijn als een wastafel.
            Dit soort koppen (want moet nog maar blijken uit het artikel, of beter nog het wetenschappelijk onderzoek zelf, of het echt zo simpel is) is gewoon ego voeding.

• Nescio hebben hierop gereageerd.
              • [verwijderd]

[verwijderd] ik krijg de link niet gekopieerd hier 🤔
              Maar als je zoekt op ifl science homophobia staat hij bovenaan!

[verwijderd] je hebt gelijk over de kop van dit artikel, is behoorlijk tendentieus. Ik spreek zelf niet over intelligentie in termen van dom of slim, maar eerder in termen van capaciteit en vermogen om bepaalde zaken te verwerken, begrijpen, overzien.

En ik geloof wel dat mensen die deze capaciteit niet of minder goed ontwikkeld hebben, eerder -foob zijn omdat ze de complexiteit van de wereld en de mens zelf niet kunnen vatten.

• [verwijderd]

Nescio dat denk ik ook wel, maar imo speelt op dit gebied (homofobie) veel meer mee dan enkel intelligentie. Ik vraag me af in hoeverre ze dat hebben meegenomen in het onderzoek.
                Ik blijf het een leeg artikel / onzinnig onderzoek vinden. Je hebt er niets aan behalve dat het je ego strijkt als je ‘toevallig’ voor gelijke rechten bent.

• Nescio hebben hierop gereageerd.
                  • [verwijderd]

Dit trouwens 🤣

[verwijderd] het ego mag ook weleens gestreeld worden. Die lelijke roeptoeters die terug willen naar de jaren '50 krijgen sowieso teveel aandacht 🙈

Jessie80 kan best, ik heb het nog niet gelezen. De titel intrigeerde mij wel.