Lovely83 Ik heb bij de Wehkamp voor 15 euro zo'n totaalpakket gekocht met testcassette, chloor en PHmin. PHplus heb je volgens mij nooit nodig, het kraanwater bij ons heeft iig alleen maar PHmin nodig. Ik weeg de korrels af en los ik op in een emmer heet water, dat water giet ik vervolgens over de lengte van het bad uit. De drijver gebruik ik niet, ik vertrouw mijn zoon daar niet mee.
Er zijn formules die je kunt gebruiken om de hoeveelheid chloor/PHmin te berekenen. Ik voeg de PHmin toe als ik het bad heb bijgevuld (vaker is echt niet nodig) en om de dag een beetje chloorkorrels (2 a 3 theelepels voor ons 2x3 bad). In het weekend test ik het water en het is eigenlijk altijd goed. Om de dag zet ik ook de pomp een paar uur aan (3 tot 6 uur, varieert een beetje). Bij veel gebruik zet ik de pomp dagelijks aan. Als we het bad niet gebruiken gaat meteen het zeil erop.
Ik heb ook zo'n intex schoonmaakset met een schepnet en een waterstofzuiger die je kunt aansluiten op de tuinslang. Met de waterstofzuiger doe ik 1x per week te bodem, tussendoor schep ik een beetje het oppervlak schoon, 1 of 2 keer per dag als we het bad gebruiken.
We hebben zo'n intex filterpomp. Als ik toch al bezig ben met het chloor en de waterstofzuiger, check ik gelijk hoe het filter er aan toe is. Je kunt hem 1 of 2 keer schoonspuiten met de tuinslang, daarna vervang ik hem toch wel. Zo doe ik ongeveer 2 weken met een filter.
Klinkt als een hoop gedoe, maar het valt reuze mee. En ik ben elke keer heel tevreden met mezelf als ik zie hoe schoon ons bad nog is sinds mei ๐