Softbasegaming
Die had ik ook gewoon altijd aan staan hoor. Vorig jaar voor het eerst een zandfilterpomp en die toen ook continu laten draaien, maar eigenlijk is dat niet nodig. Die zandfilterpomp gebruikt ook veel meer stroom en nu met het zoutsysteem er tussen wil ik hem niet ik niet meer continu aan hebben staan. Zoutsysteem hoeft ook niet continu aan.
Groot zwembadtopic
[verwijderd]
Softbasegaming een gewone pomp draaide hier ook continu hoor maar met een zandfilterpomp die in theorie het hele bad in 1 uur gefilterd heeft is dat niet nodig
Cactusje waarom wil je de slang halveren?
[verwijderd]
Omdat ik denk dat het krachtverlies heeft nu het zoutsysteem er tussen zit. Ik heb vanmorgen gekeken, als ik de slangen wel halveren moet de pomp wel een stuk dichterbij het zwembad. Dat wil ik eigenlijk ook weer niet.
Ons zwembad staat lekker in de zon, maar het water is nog een beetje koud. Hoe kan ik het het beste laten opwarmen door de zon? Met of zonder zeil eroverheen? We hebben gewoon zo'n blauw afdekzeil.
- Bijgewerkt
Mamabeertje
Met zo'n gewoon zo haalde ik die er altijd af. Nu heb ik noppenfolie, dat ligt op het water. Ben er nog niet over uit of ik dat nou wel zo geweldig vind.
[verwijderd]
Cactusje volgens mij doet die noppenfolie helemaal niks
- Bijgewerkt
Mamabeertje ik heb het idee dat het water zonder zeil warmer word. Als ik dan ook weet dat er vandaag gezwommen gaat worden haal ik m er al optijd af.
Ik krijg dat afdekzeil dus nooit mooi strak erop hรจ, het zakt altijd in in het midden. Nu wordt er voor de komende dagen natuurlijk flink even voorspeld... Oudste heeft me net geholpen het zeil er weer op te doen, kan het prima alleen, maar met z'n 2 gaat met wat makkelijker en sneller. In het midden heb ik een grote zwemband gelegd met in het gat van de band een strandbal. Dan loopt het water naar de zijkant waar ik het er makkelijker uit kan scheppen. Dochter zegt, het is net of er een mens onder verstopt zit
Ik gooi er weer even een actiefoto in
- Bijgewerkt
Hier het zwembad laten leeglopen. Zaten allemaal rode wormpjes in twijfel nog of ik hem straks weer opnieuw ga vullen.
Softbasegaming
Waarschijnlijk muggenlarven.. heb je de pomp wel elke dag aan gehad, en een afdekzeil?
Cactusje ja! Maar ons sterk zeil zitten gaten in (dit hoort zo)
Softbasegaming
Vreemd... lijkt me dat muggen het zwembadwater niet erg fijn vinden.
Het water was hier nog goed schoon, viel me 100% mee.
Wij hebben ook een zwembad staan van 200 x 300, pomp bij aangeschaft, drijver met chloortabletten en oh tabletten.
Maar hoe nu verder? Hoe vaak moet je bijvoorbeeld chloortabletten gebruiken? En moet de pomp de hele dag aan staan?
Hoop dat het water vanmiddag goed is... is nu best troebel dus shock in gegooid. Filter was helemaal vies dus hij pompte niet meer en ze hadden de chloordrijver eruit gehaald zonder dat ik het wist
Lovely83 heb je ook van die sticks (water testers) gekocht. Die af en toe in het water houden. Ook chloor/phplus/phmin zul je nodig hebben.
Hoeveel vervangen jullie het filter?
Softbasegaming ik spuit hem tussendoor paar keer schoon ipv nieuwe er in.
Softbasegaming
Dat ph spul ben je pas nodig als het niet goed zit. Hier nog nooit gebruikt en het is best prijzig spul.