Groot zwembadtopic
Ik heb dus een zwembad via marktplaats gekocht. Met een zandfilterpomp, maar ik krijg de ene schroef van de klemring niet goed dicht. Weet iemand hoe ik dat verder voor elkaar kan krijgen? Want nu lekt hij.
Ik kan dus niet met gereedschap bij de bout of bij de kop van de schroef komen.
M’n man heeft een nieuw iets gehaald (schroef, bout, weet ik het) en daar lekt het nu niet meer.
Nu lekt het bij de ingang van de pomp… we hebben het na een uur opgegeven. D’r blijft water uitstromen
- Bijgewerkt
Rosemary wat een gedoe zeg! Heb je al gecheckt of er geen zandkorreltje of iets dergelijks tussen het rubber zit, want dan kan hij ook lekken?
Zo nee dan kan je nog wat teflon om het schroefdraad van de pomp wikkelen en dan de slang erop. Mocht dat ook niet werken dan misschien een nieuwe slang aanschaffen?
Edit mijn man geeft nog aan dat er mogelijk geen rubberen ring tussen zit, want dan lekt hij ook als een malle. Onze pomp is van intex en heeft een zwart rubberen ring.
Deze ring. Als deze mist dan weet je de oorzaak.
Ik ga hier denk morgen het zwembad opzetten. Heb er zon zin in ahah
Wij hebben gisterenavond zelfs in het zwembad gelegen. Het was buiten gevoelstemperatuur -10 ofzo . Het was koud, maar ik wilde mijn jongste opvrolijken en dat is gelukt.
Dochter heeft gister zwempak gekregen voor Dr verjaardag dus die kan natuurlijk échte niet wachten tot ze donderdag weer zwemles heeft .
Note to myself: controleer de filter voor je een paar dagen weg gaat.
Zwembad is niet bruikbaar nu. Morgen even zooi halen. Al heeft de pomp er gelukkig al wel veel uitgehaald nu
Ik snap niks van de Solar mat