38mm ipv 32mm slang meebesteld😫😫😫 en uiteraard nergens zo te koop in de buurt, evenals een eventueel koppelstuk zodat die er tussen zou kunnen

• Trees hebben hierop gereageerd.

Toch6 dat is echt balen. Hier is het ook geleverd! Ik heb de dozen nog niet open gemaakt. Hopen dat het klopt.

• Toch6 hebben hierop gereageerd.

Trees nogal. Ik dacht snel klaar maken dan kunnen ze na heten nog even zwemmen. Dus biet, zal maandag op z'n vroegst zijn

Toch6 wij hadden nog een 38mm slang, maar de aansluiting op de pomp is 32mm? Of kijken wij nu verkeerd. We snappen er niks van.

Trees filterpomp en zwembad is bij mij 32mm. Warmtepomp kan zowel 32 als 38 hebben maar moet ik dus 32 pakken omdat ik anders niet kan aansluiten op filter en zwembad

Toch6 je moet dat witte aansluit-ding gewoon iets verder doordrukken in de slang en dan past het wel bij 38mm 🙈

De voorkant is voor 32mm en de achterkant is voor 38mm

Trees ja maar de andere kant van de slang moet ook ergens in 🤪 en dat past niet

Zwembad 32 mm
              Filter 32mm
              Warmtepomp 32/38
              Zwembad 32

Dus 38 mm kan ik wel op de warmtepomp vastmaken maar dan niet op filter of zwembad

Toch6 bij jullie inderdaad niet 😬. Bij ons nu wel. Bij ons is het zwembad ook 38mm, maar we kregen de 38mm niet op de pomp. Wij dachten dat dit ook 32mm was. Dat was een kwestie van iets verder duwen 🙄

7 dagen later

Ik heb dus een zwembad via marktplaats gekocht. Met een zandfilterpomp, maar ik krijg de ene schroef van de klemring niet goed dicht. Weet iemand hoe ik dat verder voor elkaar kan krijgen? Want nu lekt hij.

Ik kan dus niet met gereedschap bij de bout of bij de kop van de schroef komen.

Rosemary
                  Mijn man heeft dat toen met de schroefmachine gedaan.

De bout is de schroef😉

Cactusje

Ik geloof niet dat wij een schroefmachine hebben.
                    Wat bedoel je met die laatste zin?

M’n man heeft een nieuw iets gehaald (schroef, bout, weet ik het) en daar lekt het nu niet meer.

Nu lekt het bij de ingang van de pomp… we hebben het na een uur opgegeven. D’r blijft water uitstromen 😡

Rosemary wat een gedoe zeg! Heb je al gecheckt of er geen zandkorreltje of iets dergelijks tussen het rubber zit, want dan kan hij ook lekken?

Zo nee dan kan je nog wat teflon om het schroefdraad van de pomp wikkelen en dan de slang erop. Mocht dat ook niet werken dan misschien een nieuwe slang aanschaffen?

Edit mijn man geeft nog aan dat er mogelijk geen rubberen ring tussen zit, want dan lekt hij ook als een malle. Onze pomp is van intex en heeft een zwart rubberen ring.

Deze ring. Als deze mist dan weet je de oorzaak.

Trees
                          Die rubberen ring zit erop, dat scheelde al een hoop. Ik ga morgen verder zoeken, misschien post ik dan nog wat foto’s om hulp te vragen.

• Trees vindt dit leuk

Ik ga hier denk morgen het zwembad opzetten. Heb er zon zin in ahah

Wij hebben gisterenavond zelfs in het zwembad gelegen. Het was buiten gevoelstemperatuur -10 ofzo 🤣. Het was koud, maar ik wilde mijn jongste opvrolijken en dat is gelukt.

Dochter heeft gister zwempak gekregen voor Dr verjaardag dus die kan natuurlijk échte niet wachten tot ze donderdag weer zwemles heeft 🤣.