Ik doe nog niets maar ik wil straks wel bewust zijn in wat ik ga kopen in boekjes/poppen etc en boekjes kopen met belangrijke thema's. En ik zat te denken om voor m'n nichtjes eerste verjaardag ook een donkere pop te kopen (vader komt uit de dom.rep.)
Wat ik wel lastig vind, is dat de niet-blanke mensen die ik ken degene zijn die het hardst alle "foute" dingen roepen. En eigenlijk wil ik daar wel iets van gaan zeggen, bv "sorry E, maar ik wil liever niet dat mijn kind zulke vooroordelen hoort, ondanks dat jij het als grapje bedoelt" maar ik ben al zo'n zeurkous. Ik ken naast mezelf niemand die biologisch koopt, bewust winkelt, überhaupt lijkt na te denken over de wereld 🙄
Overigens vind ik het niet benoemen van uiterlijke kenmerken wel ver gaan. Of ik nou zeg, dat ene meisje met dat lange blonde haar of dat meisje met een donker huidje, dat moet toch beiden kunnen zolang je er geen oordeel aan hangt. Anders voelt het juist alsof het er niet mag zijn. En als ik alleen iets mag zeggen over mensen waar ik de naam van ken dan mag ik m'n mond wel houden want ik vergeet m'n eigen naam nog 🤐