Ik weet niet helemaal goed hoe ik het beste deze vraag kan formuleren maar ik ga een poging wagen.
Heeft het krijgen van een VVE indicatie mogelijke (nadelige) gevolgen op de lange termijn?
En dan denk ik vooral aan het vroegtijdig een stempel opgedrukt krijgen die eventueel de verdere school opleiding negatief kan beïnvloeden door een lager bindend advies voor de middelbare school.
Iemand hier ervaring mee of eventueel informatie over?
Ons zoontje is nu net 2 en gaat 3 ochtenden naar de PSZ. Motoriek is hij heel sterk maar praten staat op een laag pitje. Echte woorden komen er nog niet uit. Zijn vader is Spaans, ik Nederlandse en spreek vloeiend Spaans dus de voertaal bij ons thuis is Spaans.
Nou is er zowel op de PSZ al een keer gevraagd of hij een VVE indicatie heeft als net tijdens een rondleiding op een basisschool en werd er daar ook gewezen op logopedie etc die ze hebben voor kindjes met die VVE indicatie.
Ik heb zelf al sinds het begin het idee dat hij laat zou gaan praten vanwege de sterke motoriek en omdat hij tweetalig wordt opgevoed, maar nu we hier op dit punt staan, begin ik toch een beetje te twijfelen of we niet inderdaad achter een VVE indicatie aan moeten gaan.
Het enige dat me echt tegenhoudt, is dat ik huiverig ben voor een “stempel” op zo’n vroege leeftijd.