Bubblez oke ja logisch. Hier is mijn vriend ouder en laat hij het doen als we geen kinderen meer willen. Ik had er zelf eigenlijk nooit bij stil gestaan om het zelf te doen. Maar dat komt doordat ik geen vrouwen ken die dat hebben, wel mannen die het hebben laten doen.

11 dagen later

Ik! Na twee erge hg zwangerschappen was t voor mij klaar. Ben nu vier jaar geleden gesteriliseerd en erg blij mee! Alleen hd t wel wat voeten in de aarde om t voor elkaar te krijgen. Aangezien ik pas 29 was...

niet met clipjes trouwens maar met doorbranden.

iMoeder
      Omdat ik voor heel veel dingen allergisch ben en ik die clipjes niet kan verdragen. Ik ben ook allergisch voor nikkel...

daarnaast veel negatiefs toen gehoord over de essure en ook daar zit nikkel in. Dus op de ouderwetse manier gedaan.

Helaas alles zelf moeten betalen, inclusief consulten. Dus was ruim 2000 euro kwijt.

iMoeder

Nee het is belachelijk. Want voor ons was dit de enige optie. Ik werd ook door de pil enorm misselijk na de hg zwangerschappen. Ik had echt geen andere keus. En toch zo duur! Ze hebben er ook niets over gezegd in het ziekenhuis trouwens. Ik kwam er daarna pas achter.

Ik heb daarna wel gekekeb of als ik anders verzekerd was geweest dit anders zou zijn. Dan kreeg je iets terug, met de allerhoogste aanvullende verzekering, maar dat was nog maar 1/8e van het bedrag...

Bubblez

Ik ben niet gesteriliseerd maar ben geopereerd aan een BBZ een daarbij is mijn rechter eileider verwijderd en dat is in feite eenzelfde operatie dus kan wel antwoord geven op je laatste vraag 🙂.

Ik heb het meeste last gehad van de narcose, denk nog een week of 6 vermoeid gevoeld. Qua “buikwond” heel weinig last gehad. Twee dagen rustig aan gedaan en veel op de bank gelegen daarna kon ik fysiek alles weer. Het moeilijkst vond ik het mentale stuk maar dat is bij een sterilisatie natuurlijk niet aan de orde 😛.

Als mijn huidige zwangerschap allemaal goed mag verlopen dan weet ik 100% zeker niet meer zwanger te willen worden en overweeg dan zeker om ook mijn resterende eileider “onklaar” te laten maken 😉.

Ik had erg veel last van de narcose. En wat deed mijn lichaam zeer. Vooral mijn schouders en rug. En omdat ik morfine heb gekregen was ik twee dagen helemaal van de wereld. Ik leek wel stoned! Ik weet nu dat ik daar niet goed tegenkan...

Ik heb ook door laten branden. Ook omdat ik niet nog iets lichaamsvreemds in mijn lichaam wou naast mijn rug vastzetting.
              Ik heb alleen mijn eigen risico moeten betalen dus check je verzekering.

Bij mij na 2 bijna volledig rust zwangerschappen, keer op keer premature weeën, in en uit ziekenhuis, lichaam wat fysiek moeite heeft en vroeggeboorte van dochter was het geen probleem in het ziekenhuis.

Ik kon na een week weer knap lopen echt rechtop en doorlopend. De dag na de ingreep kon ik prima zelf koffie baken enzo..

Via mijn navel zijn ze gegaan en dat genas prima.

Ik heb me laten voorlichten, maar na bedenktijd toch uiteindelijk besloten om het niet te doen.

Ik vond ingreep toch wel heftig (met narcose etc.), met ook door mijn overgewicht wat grote kans op complicaties.
                Kosten werden maar deels gedekt door verzekeraar, moest aanzienlijk bedrag zelf nog 'ophoesten'.
                De officiële getallen geven een zwangerschapskans van 1 op 1000, hetzelfde als bij een spiraal.

Vooral dat laatste was doorslaggevend voor mij. Een geval van 'ik weet wat ik heb, ik weet niet wat ik krijg' (en ik heb al veel zeldzame bijwerkingen/complicaties in mijn leven gehad, dus beetje paranoïde geworden...). Nu dus weer een nieuwe koperspiraal.
                (en mijn man aan bewerken dat hij zich laat helpen...)

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Het is me gevraagd voor de keizersnede, maar omdat we het nog niet zeker wisten of het bij drie zou blijven niet laten doen.
                Ik ga voor een spiraal, ook om bovenstaande reden. Veel minder ingrijpend, en als we er echt klaar mee zijn is vriend aan de beurt. Voor hem is drie (of vier als we voor nog een kindje gaan) voldoende.
                Daarnaast is het bij een man nog te herstellen toch? Mocht ik komen te overlijden en hij met zijn veel jongere vriendin nog een kindje willen 🙈🙈🙈

Maar goed, dat vroeg je niet. Ik heb er dus geen ervaring mee 🤔

Bij een evt vierde mag het wel gebeuren tijdens de ks

Torretjeee

Sorry zie dit nu pas.

In eerste instantie was dat ook ons plan. Maar op deze manier voorkom ik praktisch 100% een zwangerschap. Dat idee staat me wel aan 😛

Puzzelstukje

Ik krijg hem volledig vergoed, heb ik enkele maanden geleden opgevraagd.

Maar dat van die clipjes en nikkel had ik ook gelezen. Ik wil daarom inderdaad vragen of het ook doorgebrand kan worden.
                    Ik heb een nikkel allergie, met sieraden e.d. zelfs riemen. Dus durf de gok niet aan met zoiets in mn buik..

Flamingooo

Dankjewel!
                    Die narcose zal idd wel even rot zijn. Hoelang duurde bij jou toen de operatie?

Ik heb voor deze zwangerschap een pipelle onder narcose gedaan en was een halfuur "weg" daar heb ik helemaal geen nare gevolgen aan ondervonden .

Rot van je bbz. Maar gelukkig nu dus een mooi resultaat!

Puzzelstukje
                      Schouders kan komen door het gas he wat ze in je buik blazen..

Balen dat je er zoveel laat van had..

Famofthree

En je kinderen weer tillen, hoelang duurde dat??

Ik denk ook aan doorbranden. Ga dat dan ook zeker vragen omdat ik dat toch liever heb gevoelsmatig door de nikkel..

[verwijderd]

Het is evt nog te herstellen, al bied dat verre van garanties.

Ik hoorde ook dat het evt bij een vrouw te herstellen is. Maar dat dat vaak mislukt.

Bubblez geeft niks. Ja mijn vriend moet dan wel veel moed verzamelen zegt hij, maar hij wil het dan wel gaan doen. Ik zou het ook niet erg vinden, nog een zwangerschap en kindje.