Mijn gyn gaf aan vooral te luisteren naar je beweegredenen. En een wachttijd in te stellen voor het definitief werd bepaald.
Oh ja En ze bespreken het hier in een team wanneer je onder de 30 bent.
Hopelijk werken ze bij jou ook mee!
Mijn gyn gaf aan vooral te luisteren naar je beweegredenen. En een wachttijd in te stellen voor het definitief werd bepaald.
Oh ja En ze bespreken het hier in een team wanneer je onder de 30 bent.
Hopelijk werken ze bij jou ook mee!
Ik was 28 tijdens keizersnede en werd vantevoren ook gevraagd of ze gelijk moesten steriliseren. Dus leeftijd hoeft geen probleem te zijn
Sterilisatie met clips is niet definitief toch? Doorknippen wel toch?
Bubblez ik had überhaupt nog geen balletje opgegooid bij de ha of verloskundige. Ik loop ook niet meer bij de gynaecoloog, zolang de HG onder controle is met de pillen. Maar ik zal het zeker gaan bespreken!
@Elsie89, maar dat doen ze vast alleen als het een geplande keizersnee is en niet een spoed denk ik toch?
Ik hoop voor nu nog op de vaginale manier te kunnen bevallen, ach ik ben nog maar 17 weken zwanger, dus mag nog even duren!
[verwijderd] ja bij geplande idd. Maar noemde het vooral even vanwege de leeftijd. Ze zouden het bij 28 dus wel doen
Bubblicious
Beide is in feite definitief. Ook met de clips is verre van een garantie dat een herstel operatie lukt.
Mag ik vragen waarom jullie het voor jezelf overwegen of willen? Is het bij de man niet veel makkelijker om te doen?
Torretjeee ik wil het graag zelf doen, omdat ik er zeker van ben dat ik nooit meer zwanger wil zijn. Dit is mijn 2e HG zwangerschap, en een afgebroken zwangerschap en alle anticonceptie waar mijn lijf en mijn psychische gesteldheid niet beter van worden, wel genoeg meegemaakt. Stel dat mijn vriend en ik uit elkaar gaan, dan wil ik hem niet een evt. kinderwens met een nieuwe partner ontnemen.
Omdat IK geen kinderen meer wil.
Mn man heeft al weinig zaad. Dus de kans dat hij mij überhaupt zwanger maakt is klein. Maar ik durf het er niet op te gokken om het zo te blijven doen.
En iemand steriliseren die al half steriel is vind ik een beetje onzinnig. En daarbij, is hij nog jonger dan mij en dan is de kans groter dat het weer aan elkaar groeit.
Dat zal dr bij mij voor zorgen dat ik mij daar elke maand druk over zou gaan maken.
En gezien ik dus geen kinderen meer wil. Laat ik het doen. Zodat ik de rust heb in de wetenschap dat ik niet meer zwanger kan worden.
Bubblez oke ja logisch. Hier is mijn vriend ouder en laat hij het doen als we geen kinderen meer willen. Ik had er zelf eigenlijk nooit bij stil gestaan om het zelf te doen. Maar dat komt doordat ik geen vrouwen ken die dat hebben, wel mannen die het hebben laten doen.
Ik! Na twee erge hg zwangerschappen was t voor mij klaar. Ben nu vier jaar geleden gesteriliseerd en erg blij mee! Alleen hd t wel wat voeten in de aarde om t voor elkaar te krijgen. Aangezien ik pas 29 was...
niet met clipjes trouwens maar met doorbranden.
Puzzelstukje Waarom heb je voor doorbranden gekozen?
iMoeder
Omdat ik voor heel veel dingen allergisch ben en ik die clipjes niet kan verdragen. Ik ben ook allergisch voor nikkel...
daarnaast veel negatiefs toen gehoord over de essure en ook daar zit nikkel in. Dus op de ouderwetse manier gedaan.
Helaas alles zelf moeten betalen, inclusief consulten. Dus was ruim 2000 euro kwijt.
Puzzelstukje Jeetje wat een bedragen zeg. Daar had ik eerlijk gezegd nog helemaal niet over nagedacht
Nee het is belachelijk. Want voor ons was dit de enige optie. Ik werd ook door de pil enorm misselijk na de hg zwangerschappen. Ik had echt geen andere keus. En toch zo duur! Ze hebben er ook niets over gezegd in het ziekenhuis trouwens. Ik kwam er daarna pas achter.
Ik heb daarna wel gekekeb of als ik anders verzekerd was geweest dit anders zou zijn. Dan kreeg je iets terug, met de allerhoogste aanvullende verzekering, maar dat was nog maar 1/8e van het bedrag...
Puzzelstukje Dank je. Dat is wel handig om vooraf te weten.
Ik ben niet gesteriliseerd maar ben geopereerd aan een BBZ een daarbij is mijn rechter eileider verwijderd en dat is in feite eenzelfde operatie dus kan wel antwoord geven op je laatste vraag .
Ik heb het meeste last gehad van de narcose, denk nog een week of 6 vermoeid gevoeld. Qua “buikwond” heel weinig last gehad. Twee dagen rustig aan gedaan en veel op de bank gelegen daarna kon ik fysiek alles weer. Het moeilijkst vond ik het mentale stuk maar dat is bij een sterilisatie natuurlijk niet aan de orde .
Als mijn huidige zwangerschap allemaal goed mag verlopen dan weet ik 100% zeker niet meer zwanger te willen worden en overweeg dan zeker om ook mijn resterende eileider “onklaar” te laten maken .
@Puzzelstukje ben benieuwd of ik korting krijg omdat ik nog maar een eileider heb zal wel niet haha.
Ik had erg veel last van de narcose. En wat deed mijn lichaam zeer. Vooral mijn schouders en rug. En omdat ik morfine heb gekregen was ik twee dagen helemaal van de wereld. Ik leek wel stoned! Ik weet nu dat ik daar niet goed tegenkan...