• [verwijderd]

Morgen is de asverspreiding van mijn oma en daarna zou er een herdenkingsdienst volgen omdat ze eigenlijk jarig zou zijn. Ik kom er net achter dat die herdenking bestaat uit een terrasje pakken met de hele familie, en ik dus verlof voor de meiden heb aangevraagd om ongegeneerd een glas wijn te kunnen drinken 🙈

[verwijderd] wij hebben wel broertjes en zusjes op de foto gedaan hoor, zelfs met de peuters.

[verwijderd] prima toch! Is ook herdenken, samen herinneringen ophalen. Heel goed voor de verwerking.

Bij ons doen ze helemaal geen schoolfoto's dit jaar, alleen groep 8, maar geen klassenfoto en geen broertjes/zusjes. Ik baal ontzettend omdat volgend jaar maxi niet meer daar naar school gaat, dus waarschijnlijk komt er ook geen broertjes/ zusjes foto meer.

• [verwijderd]

Huggybird Wat bizar zeg! Dan moet je jezelf toch echt eens achter je oren krabben!

[verwijderd] die man moet ander werk gaan zoeken, of landschappen gaan fotograferen of zo, dan hoeft hij niet te communiceren. Is beter voor de gehele mensheid.

Huggybird Hier doen ze niks. De fotograaf zou deze maand komen maar werdt al in april gezegd dat dat niet door ging.

Broertjes/zusjes foto hebben ze in groep 1 wel gedaan, de jaren daarna (nu groep 4) al niet meer. Zo jammer!

Ik denk dat mijn kat een vogel heeft gevangen want hij heeft weinig interesse in eten en ligt in de zon uit te buiken

Sneeuwvlok nah wat jammer! Die broertjes en zusjes foto’s zijn juist zo leuk.
        bij mij en bij dochter op school was het eerst ook afgezegd maar die stonden begin april gepland. Zodra we weer naar school mochten kregen we bericht van de fotograaf of we opnieuw een afspraak wilden maken voor juni of juli voor het geval het weer zou mogen.

Hier doen ze de broertjes zusjes foto's om het jaar, vorig jaar wel, dus dit jaar niet.
        Klasse foto's zijn dit jaar collage. Wel blij dat ze toch nog een foto maken.

Onze stagiairematroos vanmorgen... om 7u werd er nog niet geladen en was de kraan weg die er om 5u nog wel stond. Ipv man wakker maken die vannacht nog veel uur had gevaren of geen actie ondernemen... zoekt hij op google het bedrijf op en gaat bellen! Via via via via krijg hij de goeie aan de lijn. Door hem toch vandaag kunnen laden, kraan was al onderweg op een vrachtwagen van moerdijk naar Limburg.
        Ik word soms zo moe van die overenthousiaste energievolle zeer aanwezige halve puber maar dit heeft hij toch mooi geflikt 👍

Dat het nu al de tweede keer is dat een moeder van school (en andere) zegt: goh toch zie ik jou niet zo vaak hier op het schoolplein of bij de speeltuinen met de kinderen.

Uh ok. Ik weet niet waarom maar het voelde alsof ik me moest verdedigen. Dus ik vertellen dat mijn man en ik altijd afstemmen elke dag wie wat doet en mijn man het meestal makkelijker vindt de oudste naar school te lopen en dan naar werk te gaan terwijl de opvang van de jongste op mijn weg naar werk ligt. En daarbij werken we beide 4’dagen dus ik ben wel in speeltuinen maar alleen op woensdag of in het weekend. En overigens probeer ik wel altijd te fiksen dat mijn man met de kids naar speeltuinen gaat want tja, ik ben meer knutsel en spel moeder dan voetbal en tikkertje moeder. En toen verbaasde het me dat ik zo’n heel lul verhaal stond te vertellen terwijl de moeder vandaag daarna zei: dat heb je goed geregeld 😏

Hopsatee erg he dat gevoel. Ik krijg dat ook wel eens op soortgelijke opmerkingen. Tegenwoordig word ik al meteen geirriteerd bij dat soort opmerkingen 😑 'dat klopt' is nu het antwoord

Hopsatee Je hébt het ook goed geregeld! Jullie verdelen het allemaal, en menigeen zou daar jaloers op zijn. Dus dan zeg je met opgeheven hoofd: 'bedankt!' En stop dan een veer in je eigen reet 😆

@Schuurpapier en @aardbeitjes @Manque Toch vreemd hè dat je direct het gevoel krijgt dat je jezelf moet verdedigen. Helemaal omdat het moeders van school zijn. Ik neem me steeds weer voor dat het niet uitmaakt wat anderen zeggen maar toch is dat op zo’n moment weer lastig!

Hopsatee Vond je het een negatieve reactie, dat ze zei dat je het goed voor elkaar had? Want ik lees het juist als iets positiefs!