[verwijderd] ik heb aan de ene ook meer fijne herinneringen dan aan de andere. Maar er zat tussen de stellen ook iets van 20 jaar verschil (vader is de oudste, moeder de jongste), 1 in het dorp, 1 7km verderop dus konden we lang niet zelf heen. Logeerpartijen was te druk voor hun etc. Maar het oude koppel kwam wel heel lang elke verjaardag de hele dag bij ons thuis, aten dan ook mee uiteraard (jongere koppel kwam alleen savonds). Later toen heel de dag te druk was werd het smiddags met theetijd, nog later vlak voor het eten en daarna alleen savonds. Die herinnering van opa en oma heel de dag speciaal voor jou thuis vind ik zo fijn dat ik dat ook heb gevraagd aan ma toen D bijna 1 werd. En ma vond dat zo mooi om te horen dat ze er zelfs een keer in dr eentje 4u voor heeft gereden zodat ze met de verjaardag aan boord was (en gelijk blijven slapen omdat we 3 dagen later wel in NL waren). Pa kon geen vrij krijgen toen. En nu we een huis hebben komt in ieder geval ma op de dag zelf langs en als het enigszins uitkomt blijven ze beide eten.
Zo hebben beide stellen hun eigen fijne herinnering bij mij.
En wat betreft onze kinderen: mijn man zegt ook "gelukkig hebben ze jouw ouders, hebben ze in elk geval 1 fijn stel grootouders. Mijn ouders gaan niet veranderen en zullen nooit de grootouders worden die je wilt, als ouders faalde ze al". En daar sta ik wel achter, ik ben blij dat ze 1 fijn stel grootouders hebben. En die zijn nog jong (nog geen 60) dus met beetje geluk kunnen ze/we daar nog heel lang van genieten