Lovely83 heel irritant....
zo heb ik nooit tegen mijn zus uitgesproken dat ik teleurgesteld in haar ben als tante voor mijn dochter.... ik laat het zo omdat het voor mijn dochter goed is zo.
toen ik mijn dochter nog niet had paste ik heel veel op haar kinderen, alle schoolvakanties zeker drie dagen in de week, daarnaast zag ik ze heel vaak, en kwamen ze ook geregeld logeren. Ik vond het leuk en had en heb daardoor een hele sterke band met haar meiden. Toen ik mijn man leerde kennen werd hij net zo dol op die meiden. Ze zeggen ook altijd “wij weten dat we altijd bij jullie terecht kunnen, wat er ook is.”
mijn zus zei toen “als jij kinderen hebt zal mijn band met hen net zo sterk zijn, en ik zal er voor jou zijn net als jij nu voor mij” nou..... dat is net ff wat anders.... er is een periode geweest dat ze liever niet had dat mijn dochter kwam logeren, en echt ik heb een super, super lief en makkelijk kind.... ik kreeg regelmatig nee als ik haar vroeg op te passen. Ik was zo teleurgesteld dat ik tegen mijn man zei “ik vraag haar niet meer... dochter wil zo graag daar heen ik wil/moet haar beschermen...
als ik dit tegen haar zou zeggen zou ze ook doen of ik gek was.... heeft geen zin. Ze verwent mijn dochter wel hoor, met een ijsje of donut of chips, met iets extra’s voor haar verjaardag. Dat is lief natuurlijk en leuk voor dochter maar niet helemaal wat ik me er bij had voorgesteld...