[verwijderd] ik denk dat de sector gewoon harder roept (dus ik heb het voor de duidelijkheid niet over individuele gevallen, maar de brachceorganisatie).
Vanuit de verzorgingshuizen, waar mensen gewoon onder het RIVM zorg protocol vallen (dus alleen thuis indien koorts) en tekort is aan beschermingsmaterialen, hoor je niks. Ik denk dat de bracheorganisaties gewoon minder goed georganiseerd zijn ofzo. En ze de pech hebben aan dezelfde protocollen te moeten voldoen als ziekenhuizen.
Heel veel bedrijven voldoen niet aan de corona richtlijnen (ik meen gelezen te hebben 85%) dus in al die bedrijven lopen mensen risico. Daar mag je ook niet thuis blijven.
Maar onderwijs staat veel meer in de picture, is door het verleden (van de stakingen) al goed georganiseerd als branche. Dus die hebben de wegen naar de politiek al. Die hebben de mannetjes op de juiste positie. Vandaar dat er voor hen een uitzondering gemaakt wordt.
En daarnaast werken ze natuurlijk met onze kinderen. Dat ligt ook wel heel gevoelig.
En in de zorg wordt toch al snel gezegd "hoort erbij"
En hoewel ze super belangrijk zijn, supermarktmedewerkers worden toch vaak (vind ik) wat makkelijk weg gezet als een stel pubers zeg maar.