Madeliefje06 Volgens mij is discriminatie ook niet hetzelfde als jezelf beledigd voelen. Dat lijken mensen nogal eens door elkaar te halen. Dat niet iedereen het zich aantrekt, of zich beledigd voelt, maakt het niet ineens niet-discriminerend. Net zoals dat belediging niet per se betekent dat iemand gediscrimineerd wordt.
Op het moment dat die Piet gewoon een persoon met roet op zijn gezicht is, met een veelheid aan verschillende kapsels, haarsoorten, huidskleuren, enz., zoals je die in de afspiegeling van de bevolking kunt zien, hoor je mij er niet over. Maar nu is het een referentie naar een stereotype uit een andere tijd en met een andere achterliggende gedachte dan ik persoonlijk zou willen uitdragen. Dus ja, ik spreek me ertegen uit dat dat feest momenteel zo gevierd wordt door 'het Nederlandse volk', op een nationale omroep, van Nederlands belastinggeld. Ik voel mij medeplichtig gemaakt aan iets waar ik echt niet achter sta.
En het feit dat de halve wereld daar over valt, vind ik persoonlijk best tekenend.