Toch6 mee eens dat natuurlijk hartstikke krom is. Niks doen lost en de situatie zo laten lost helemaal niks op. Het is zelfde idee als mijn man met de herbruikbare boterhamzakjes, het heeft geen zin, want de rest van de wereld doet het ook niet. Of de hele discussie over de nerstenfarms. Hier wordt het verboden en in Oostbloklanden en China worden ze levend ontveld. De productie daar zal alleen maar toenemen. Klopt, maar iemand moet wat doen en je moet ergens een begin maken in de hoop dat de test uiteindelijk volgt.
Ik begrijp echter heel goed dat als het om je werk gaat dat er allerlei emoties bijkomen, waardoor je tegen bent. Daarin draag ik de boeren hier echt wel een warm hart toe. Puur rationeel (eerlijk is eerlijk, want ik bekijk het niet uit emotie) gezien vind ik wel dat we iets moeten, maar dat de discussie vooral moet gaan over hoe we de schade voor de boeren en direct betrokkene, zoals jullie zo klein mogelijk moet houden. De discussie moet mijn inziens niet gaan over het stikstofbeleid an sich, maar om schadebeperking voor deze groep. Het gaat waarschijnlijk om geld, maar als dit betekent dat ik het ook ga voelen in mijn portemonnee is dat oké. Uiteindelijk zijn we hier allemaal verantwoordelijk voor en niet enkel de boeren.