• [verwijderd]

Nescio oh bah! 😱

• Nescio hebben hierop gereageerd.

[verwijderd] de mijne pas sinds dit jaar (5jaar) omdat opa ( mijn vader) zich dood ergerde dat kind nog niet zonder zijwieltjes kon fietsen.πŸ˜‚
    Nu moet ik zeggen dat mijn man en ik nooit fietsen en pas sinds kort weer een fiets hebben,gekregen van schoonmoeder. Heeft trouwens nu een lekke band.
    Dus moet toch binnenkort maar eens kind verkeersmak gaan maken...

• [verwijderd]

Ik ben zo blij dat ik nu pas lees dat sprinkhanen kunnen bijten. Ik had er laatst eentje op mijn hoofd zitten. Ik voelde wat gekriebel en dacht dat het een vlieg was. Later kwam ik erachter dat het een behoorlijk grote sprinkhaan was 😱

Waar ik mij vandaag over verbaasd heb is mijn zoontje, morgen is hij precies anderhalf. Ik haalde hem op van het kdv en ze waren buiten. De juf zei tegen hem dat hij maar even naar binnen moest gaan om zijn beker te halen bij de andere juf (is een beker van thuis). Hij loopt zo naar binnen, ik achter hem aan, zegt "Hai" tegen de juf, zoekt zijn beker waar hij niet bij kan, zorgt dat hij hulp krijgt, loopt weg en zwaait naar de juf. Grote kans dat dit doodnormaal is voor zijn leeftijd maar bij zijn zus ging alles anders door haar beperking /gen afwijking. Ik geniet nu net wat extra van deze dingen bij hem en sta er soms echt van te kijken 😁

• [verwijderd]

Liekje81 Denk dat dat inderdaad toeval is. Of dat het in ieder geval ervan afhangt hoe vroeg ouders beginnen te oefenen. Wij wonen in de stad en mijn dochter fietste ook met 3,5 los, zonder zijwieltjes.

Dat er ineens een soort burenruzie is ontstaan. Wij hebben al lange tijd last van de katten van de buren. Zodra hun deur opengaat springen ze in onze tuin. Gaan op het zwembadje staan, poepen in de tuin. Zondag kwamen we thuis en zagen die kutkat weer op ons zwembad, hij sprong eraf en jahoor gaten erin. Bad lek. En daarnaast twee lekkere drollen in het hele kleine stukje aarde dat we nog hebben. We jagen die katten weg, spuiten ze nat, niks helpt. Man kwam vandaag met de oplossing, een draadje spannen over de schutting. Zo traag als hij normaal is, zo snel was hij nu. Maar de buren zijn op vakantie en haar moeder zit in het huis. Dus die moeder komt naar buiten en vroeg waarom dat nu moest, terwijl ze op vakanatie zijn en dat er straks nog een kat in hangt. Dus ik dacht ja ze heeft gelijk, we halen het weg en wachten tot ze terugkomen van vakantie. Maar man zei ja uhh we hebben al jaren last van die katten, ze hadden zelf een oplossing moeten bedenken. Ik zag al aan die moeder dat ze helemaal in paniek raakte en ze ging naar binnen. Dus ik met man praten van dat we zoiets beter in overleg kunnen doen en dat hij het moest weghalen. Nou ok, dat zou hij doen. Vervolgens belt de buurman mij op....buurvrouw op de achtergrond aan het schreeuwen😱. Dus ik zei al meteen Ja we halen het al weg, het was een beetje ondoordacht. Het is normaal een lulletje rozenwater maar nu had hij ineens praatjes. Dus ik herhalen ja het is niet zo slim geweest om dat nu te doen. Zei hij dat zijn vrouw helemaal over de zeik was en aan het huilen was. Ook was mijn buurmeisje van 18 boos van huis gelopen. Dus ik schrok daar heel erg van. Dus ik nog een keer uitleggen dat het helemaal niet zo bedoeld was, maar dat man ineens met die oplossing kwam. Begon de buurman nog over ja en laatst was hij al ruzie aan het maken met de andere buren en zo ga je niet met elkaar om. Ik zei we halen het weg en we zien wel hoe we het oplossen als jullie terug zijn. Kreeg ik nog een app van de buurvrouw hoe ik het in mijn hoofd haal om haar moeder hiermee te belasten en dat ze al ziek is en als er iets gebeurt houdt ze mij persoonlijk verantwoordelijk. Dus ik zit echt zo van wtf is hier nou allemaal gebeurd.....en ook baal ik nu dat ik niet meteen gezegd heb dat het best een overdreven reactie is en dat er eigenlijk niks aan de hand is. We wonen hier al 10 jaar en nog nooit iets aan de hand geweest. Ik voel me er nu echt naar onder.

• [verwijderd]

Tantetil huh?! Dit vanwege een draadje? Prima oplossing toch. Ik heb zelf katten en als mijn kat zo stom zou zijn om in dat draadje te belanden dan is het zijn eigen schuld. Ze hebben niks te zoeken in de tuin van een ander. Ik vind je buren echt idioot reageren en eigenlijk vind ik dat je man dat draadje gewoon weer mag bevestigen. Je hoeft dat beest toch niet in je tuin te laten omdat deze oplossing je buren niet aan staat, dan hadden ze het zelf maar eerder moeten oplossen

• [verwijderd]

[verwijderd] totaal mee eens @Tantetil heb zelf ook een kat maar geen probleem als iemand een draadje spant oid. ZΓ©ker niet als hij dermate overlast veroorzaakt.

[verwijderd] zo herkenbaar. Ik vind zoon in alles echt super snel(valt reuze mee hoor maar ja vergeleken met zn zus wel)

Helemaal eens met @[verwijderd]!
            Katten moeten gewoon op eigen terrein blijven en zeker als ze voor overlast zorgen horen jou buren daar al lang wat aan te hebben gedaan. Beetje overdreven gezeik van hun!!

Tantetil niet naar voelen hoor, het zijn hun katten. Ze hebben in de tuin van een ander gewoon niks te zoeken. Ik zou echt een serieus gesprek aangaan met je buren als ze terug zijn. Ik vind dit erg asociaal van ze.

Ik schrok gewoon zo van hun reactie en ook dat ze deden alsof we hadden gewacht tot ze op vakantie waren om dit te doen. En mijn buurvrouw op de achtergrond aan het schreeuwen ( en dat is normaal echt een hele rustige vrouw). Ik begrijp wel dat ze niet wil dat haar moeder gestresst wordt, want die heeft blijkbaar iets. Maar mijn eerste reactie was weer om de boel te sussen....zo raar omdat ik daar toevallig laatst iets over had gezegd bij eerste herinneringen.

@Tantetil maar is het een schrikdraad ofzo, worden de katten meteen gefrituurd als ze ermee in aanraking komen? Want dan snap ik misschien wel dat ze zo overdreven reageren. Maar het is toch niet normaal dat jouw zwembad lek is door die schijtkat van de buren. Ik heb zelf ook een kat, maar zou hier echt geen moeite mee hebben (sterker nog ik zou het draad vergoeden)

Robije nee hij had drie draadjes boven elkaar gedaan. De moeder van de buurvrouw was bang dat ze er tegen aan zouden springen en met hun koppies erin zouden hangen ofzo. Ik vond die lage schutting al erg vervelend, dus ik hoop dat hij inderdaad een hoge gaat plaatsen. Ben ook benieuwd of hij nog zo een grote mond heeft als hij tegenover mijn man staat. Ik hoop het niet want dan wordt het er echt niet gezelliger op.