Het is gewoon een super leuk kind. Ik kan ook helemaal opgaan in interesses. Die overigens per week kunnen wisselen (of per uur). Ik ben mij nu bijv aan het verdiepen in de medicinale werking van wiet en wil nu ook zelf wietolie gaan maken (en stiekem fantaseer ik dan hoe ik de farmaceutische industrie ga beaten met een natuurlijk product met weinig bijwerkingen π€ͺ).
[verwijderd] Dat helpt haar zelfbeeld ook wel, om ook succeservaringen te hebben op praktijkvlak.
Dat is echt super tof!
Vulpen Bij mij π Natuurlijk werkt het wel beter met voorbeelden enzovoorts,
Ik vind enkel stampen echt zo saai. Daarom ben ik ook slecht in vreemde talen denk ik, want dan moet je woordjes stampen en na 3 woordjes was ik alweer afgeleid. Voorbeelden en filmpjes vind ik trouwens ook niks. Is altijd net te langdradig, te traag of te uitgebreid.
Geef mij de theorie (kort en krachtig) en zet mij vervolgens gewoon aan het werk. Ik leer veel beter door ook echt iets met de theorie te doen. Bijv zelf verbanden te leggen, een probleem te moeten oplossen mbv de theorie, het omzetten naar handelen etc. Dan pas ben ik gemotiveerd om mij te verdiepen in de theorie. Dat vind ik dus heel boeiend. Ik vond de middelbare school daarom vreselijk, maar de universiteit juist geweldig. Dat was veel meer zelf nadenken en kritisch zijn (op de middelbare school werden mijn kritische vragen en altijd in discussie willen, iets minder gewaardeerd π€£).