Trees ik denk dat ik wel echt een stamp kind was? Geen idee eigenlijk, het valt eigenlijk ook niet te vergelijken. De stof wordt veel interactiever aangeboden bij de kinderen.
I zat in het eerste jaar dat ze over gingen op laptops, dus dat is ook weer heel anders..
Maar ik was op mijn best als ik verslagen of samenvattingen moest schrijven, ik had geen moeite met rijtjes en was altijd aan het lezen. Ik was echt een taal-kind. Als er dan in mijn boek stond hoe je vuur moest maken ging ik echt niet naar buiten hoor! Ik vertrouwde er gewoon op dat de schrijver zijn research had gedaan π
Ik kwam echt minder uit de verf bij praktijkvakken. Ik had in mijn hoofd hoe ik het wilde, en ik was er ook gewoon van overtuigd dat ik het wel gewoon even zo deed. Maar dan lukte het niet, raakte ik gefrustreerd en gaf ik het op.
Mijn kinderen zijn helemaal niet zo. H vertikt het om te lezen. Ze moeten een leesboek mee nemen voor stil lezen bij mentorles, en ze heeft al 2 jaar hetzelfde boek in haar tas. Haar doel is om de hele schooltijd af te maken met hetzelfde boek zonder dat iemand erachter komt dat ze nog steeds op de eerste pagina is π€¦ββοΈ
Maar ze heeft wel haar eigen noodle saus gecreΓ«erd, gewoon door te experimenteren. Terwijl ik bij gerechten die ik al 100 keer gemaakt heb nog precies tot op de gram het recept volledig volg.
En I is... Gewoon vreemd. Die vind het leuk om meubels in en uit elkaar te halen, latijn te leren, te programmeren, het volgende moment is die gefascineerd door de geschiedenis van apartheid, die heeft dus dat concert georganiseerd, en die heeft ook bewust gekozen voor een profiel met Nask, want dat is interessant. En momenteel is I geobsedeerd door naaktkatten, want je kan maar een interesse hebben. Dat kind is zΓ³ raar π€£
Puzzelstukje maar hoe belangrijk is het dat we verplegers hebben?! Super toch dat ze dat leuk vind!
H is ook zo, die snapt het nut van sommige vakken ook echt niet, dat is dan wel een flinke strijd..
Bij ons mogen ze vakken ook op een hoger niveau doen en eerder examen, dat heeft H met Engels. Dat helpt haar zelfbeeld ook wel, om ook succeservaringen te hebben op praktijkvlak.