Trees Ik denk dat alle sport wel met risico’s komt. Dat is echt niet specifiek voor skiën of zo. Ja je kan wat breken ja maar hoeveel mensen vallen of verongelukken wel niet op de fiets, lopen een blessure op met hardlopen etc etc. Zo kan je wel bezig blijven natuurlijk. Er zitten overal risico’s aan. Nou moet ik zelf zeggen, het ene is natuurlijk wel gevaarlijker dan het andere. Ik zou bijv zelf nooit wedstrijden gaan (kick)boksen, want die klappen op je hoofd dat is toch niet zo goed. En ik zou zelf ook nooit gaan hardlopen (slecht voor je knieën en heupen) en doe ook geen deadlift’s (slecht voor je ruggenmerg).
Voor mij zelf persoonlijk, ik zie roken, drinken en drugs ook niet als genieten nee. Meer een beetje onvolwassen gedoe of zo? Weet niet zo goed hoe ik dat uit moet leggen. Zo van dat doe je als je puber bent en op den duur denk je nou het zal wel, been there, done that. Maar ik heb dat zelf ook niet met eten. Ik hou wel van lekker eten maar niet specifiek ongezond eten. Ik vind groenten als dat lekker is klaar gemaakt net zo lekker, eigenlijk eet ik dat zelfs liever.
En sja gezondheids keuzes om even te reageren op @Meca. Ik ben zelf ook nogal wars van betutteling. Maar ik snap nooit zo goed dat mensen dat niet voor zichzelf dan doen. Ik bedoel niet alleen voor hoe oud je word, maar vooral hoe je oud word. Als je bijv longkanker krijgt van het roken, dan is het niet dat je happy door het leven huppelt en dan ineens op een dag neervalt. Eerst ben je een tijd moeier en moeier aan het worden, je krijgt een hoestje wat niet meer weg gaat, je conditie word en blijft kut. Je komt de trap niet vlot meer op. Op den duur ga je een keer naar de dokter, die stuurt je door of laat je nog even aanmodderen. En dan komt de jarenlange ellende van onderzoeken, operatie’s, chemo, bestraling, allerlei medicatie, de misselijkheid, het ziek en ellendig zijn, alle emoties die je hebt en je dierbaren hebben, je kan niet meer lekker eten, je bent te ziek voor gezelligheid etc etc. Nou bedankt hoor, ik sla dat liever over. Ik ben dus heel egoïstisch vooral een gezondheids enthousiasteling, voor mezelf. En ik geloof daarbij in balans. Ik denk aan m’n gezondheid, en tegelijkertijd moet t wel leuk blijven. Dus bijvoorbeeld, jk eet gezond, maar ik snoep ook wel eens wat en ik eet ook af en toe een pizza. Ik sport, maar niet dagelijks. Ik heb bepaalde basis regeltjes waar ik mezelf aan houd en verder freebee ik een beetje maar waar ik zin in heb. En m’n doel dat ik vooral een beetje leuk oud wil worden en hopelijk nog wat aan m’n pensioen heb later, dat is de drive. Ik heb geen zin om ergens begin 70 al ziek en ellendig te zijn. Ow en ik wil wel graag zo oud mogelijk worden als dat kan. En dat dan vooral uit nieuwsgierigheid. Ik wil wel mee maken dat de eerste mensen naar Mars vertrekken of weet ik veel wat we nog allemaal gaan meemaken. Ik ben heel benieuwd!