Meca Roken, drinken, drugs
Dit heeft in mijn ogen dus echt niks met genieten te maken. Vandaar dat dit überhaupt niet eens in mij opkomt als je het hebt over genieten.
Sporten zoals skiën zie ik zelf niet als belastend voor je gezondheid. Bewegen en buitenlucht zijn juist goed. Uiteraard wel op een verstandige manier en daar gaat het denk ik mis. Ongelukken gebeuren vooral doordat mensen met weinig ervaring een rode/ zwarte piste afgaan, off-piste skiën zonder daar een cursus voor gevolgd te hebben of van schansen af jumpen zonder dat ze de techniek kennen. Of met een beroerde lichamelijke conditie zonder enige voorbereiding plotseling een week intensief gaan skiën. Ik val dus echt nooit met skiën, maar ik ga ook niet over de grenzen van mijn eigen kunnen heen.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen qua ongelukken, maar de nadelen van bewegen wegen denk ik niet op tegen de voordelen.
Meca Ik snap heus wel dat als je al ziek bent het verstandig is je levensstijl aan te passen
Ik denk juist dat het veel handiger is om preventief iets aan je gezondheid te doen ipv af te wachten tot je ziek bent en dan pas je levensstijl aan te passen. Ziek worden terwijl je een fit lijf hebt, heeft echt veel voordelen. Het heeft mij het afgelopen jaar echt enorm geholpen in mijn revalidatie proces, maar ik denk dat dit voor veel andere ziektes ook geldt.
Meca alleen snap ik ook dat diegene met longkanker het toch niet meer kan schelen want je hebt het vonnis al.
Dat snap ik dus niet. Ik zou er dan juist alles voor doen om beter te worden en/ of mijn kwaliteit van leven te verbeteren. Of bedoel je dan iemand die nog maar een paar maanden te leven heeft? Dan zou ik waarschijnlijk ook vaker naar de Mac gaan 😬.