[verwijderd] Zal ook niet professioneel zijn geweest, maar dat was het laatste van mijn zorg op dat moment.
Maar dat is toch juist wel proffesioneel? In het geval van het voorbeeld, had je die mensen gebeld en gezegd dat je niet lekker was en niet zou komen omdat je later wat belangrijkers had.
Ik bekijk het ook vanuit de medewerker, vind alleen dat zelfs een medewerker die goed voor zich zelf zorgt, dit niet bij een cliënt moet neer leggen dat er belangrijkere afspraken zijn dan die cliënt. Een cliënt heeft zorg nodig en voor die cliënt is dat heel erg belangrijk. Door te zeggen. Dat er belangrijkere dingen zijn dan die cliënt, zeg je eigenlijk: jij doet er niet toe. En waarom? Alleen omdat je migraine hebt? Je kan dan ook bellen en zeggen, ik heb migraine, meld me ziek.
Dat iemand vind dat de afspraken die middag belangrijker zijn dat mag, al had ze een afspraak met de bakker. Zij vond die afspraak belangrijker en dat is prima. Maar ze belde om zich ziek te melden. Niet om door te geven dat er belangrijkere afspraken zijn dan de cliënt die je belt.
Als ik reken op iemand , en die belt met de mededeling dat ze s middags belangrijkere afspraken heeft en daarom niet komt. Dan zou ik me nooit meer op mn gemak voelen en altijd teveel.