Honkeytonk mijn vorige psycholoog is om die reden gestopt. En ja, dat was vervelend, maar tegelijkertijd heb ik ook zoiets van.. hoe moet ik iets aannemen van mijn psycholoog, en doen wat zij mij adviseert, als ze het zelf niet serieus genoeg kan nemen om na te volgen? Voor mij was het lastig want ik had 4 maanden geen therapie, maar ik stond volledig achter haar beslissing.
Misschien dat het in de communicatie anders had gekund, maar dan loop je weer hier tegenaan. Misschien dat dit juist de reden is waarom ze het wel heeft gezegd:
Trees Het kan niet zijn dat je je ziek meldt met migraine en de leidinggevende ziet dezelfde middag nog medewerker gezellig aan het winkelen.
Ik vind dat er nog steeds veel gericht is op moeten werken, verantwoordelijkheid, doorgaan, en ja, dat is in sommige gevallen ook belangrijk. Maar als we een blijvende verandering willen creëren in een maatschappij waarin werknemers bij bosjes omvallen ben ik ook van mening dat het begint bij dit soort dingen, en het niet veroordelen van iemand die haar grens ook daadwerkelijk aan durft te geven. Het is niet alsof ze gewoon geen zin had, ze was herstellende van een migraine..