Hoe verontwaardigd mijn oudste (6) was. Mijn oudste is een heel eerlijk braaf jongetje. Echt van de regels. En nee, ik ben echt geen moeder die zou zeggen dat dat mijn kinderen nooit zoiets doen. Mijn jongste zou ik nooit mijn hand voor in het vuur durven te steken 😬😂 De oudste zou ik hooguit twijfelen.
Gisteren waren we een dagje weg en er was een heel druk jongetje. Hij schreeuwde nogal en ze stonden samen in een boot. Hij was nogal aanwezig en druk en veel aan het roepen en zeggen dat dingen fout gingen etc. Ik wilde helpen uitstappen dus ik stond naar mijn oudste te kijken om hem een hand te geven. Ze stonden naast elkaar en dat jochie roept ineens keihard auwwwwe auwwwwee hij KRABT me! Mijn oudste kijkt hem geschockeerd en daarna vol in shock naar mij. Ik zag dat hij dat niet deed maar dat hij met zijn arm langs het touw ging wat nog extra werd aangetrokken.
Mijn oudste stapt af. Is helemaal stil. En zegt: maar mama ik krabte hem echt niet, echt helemaal niet. Ik: nee lieverd dat weet ik, ik zag het gebeuren. Hij: en als ik hem had gekrabt had ik toch sorry gezegd!!! Ik: ja dat weet ik, ik zag het je hoeft je niet druk te maken.
Maar hij kwam er gisteren nog 2 keer op terug en vandaag weer. Toen ik vroeg waarom of dat hij er zo mee zat: ik vind het niet fijn als iemand boos wordt om iets wat ik niet deed. Daar word ik verdrietig van. Het verbaasde me dat hij er zo mee zit… of ik had gehoopt dat hij er minder mee zou zitten..