[verwijderd] Dat die er niet (voldoende) zijn is echt een probleem, daar moet de overheid echt wat aan doen dat ben ik met je eens. Een eigen bijdrage van 750 euro is ook belachelijk trouwens.. mag dat wettelijk eigenlijk wel? De staat zou inderdaad dit soort dingen moeten dragen.
Ik denk dat er misschien veel onduidelijkheid is over waar deze kinderen onder vallen. Zowel bij overheid als bij leraren als bij ouders. Mijn mening is dat ze onder speciaal onderwijs zouden moeten (gaan) vallen. Ze vallen namelijk duidelijk niet onder regulier?
De reistijd voor een speciale hb school (of regulieren school met hb afdeling) vind ik niet heel gek trouwens, alle kinderen die niet de reguliere weg begaan moeten verder reizen voor hun school. Er zijn namelijk niet genoeg kinderen om in elk dorp of middelgrote stad een speciale school te starten.
Misschien ook een beetje koe in de kont kijken dit hoor maar waarom zijn jullie niet meteen voor speciaal onderwijs gegaan voor R? Als er allerlei aanpassingen worden geadviseerd in een officieel op maat gemaakt rapport dan is het van belang dat al deze aanpassingen er komen voor haar? Als je al meteen zoiets had van 'dit kunnen ze niet bieden dus laten we het maar niet eens vragen' dan is het eigenlijk al meteen duidelijk dat deze school niet juist voor haar is. Al zou de school alles uit de kast trekken en 50% kunnen bieden wat R nodig heeft dan is dat waarschijnlijk nog steeds niet genoeg. Een school moet niet leefbaar zijn voor een kind, een kind moet op school groeien.