Vulpen ja. Wij hebben bij maxi ook wel aardig moeten trekken om eindelijk reactie te krijgen. Hij had geluk met zijn juf in groep 6. Niet erg aardige vrouw, maar ze deed ontzettend haar best om hem te begeleiden. Zijn meester in groep 7 was ook erg goed en die heeft ook wel veel eraan getrokken om verder te komen. Maar ik vind het wel lastig dat we zo afhankelijk zijn van een bereidwillige leraar ipv een structurele oplossing.
[verwijderd]
Ik snap je issue en ik herken het ook wel. Ik ken ook wel een paar kinderen waar dat voor geldt.
Dat is in dit geval niet. Ik ken absoluut niet de gehele situatie, maar ik ken wel mijn eigen ervaringen en deze school is ontzettend goed om kinderen te begeleiden die leermoeilijkheden hebben, maar er is totaal geen ruimte voor de kinderen waar het eigenlijk te makkelijk gaat. Bij mijn oudste was de oplossing ook alleen maar een extra boek of een extra taak geven, maar daar begeleiding in geven was nauwelijks mogelijk. Heel lang was het ook echt niet mogelijk, het was een zwarte school in een achterstandswijk, ze hadden hun handen vol aan de basis. Maar inmiddels is het een grote school met een veel grotere verscheidenheid en daar moet je eens een keer wat mee.
De reden waarom ik mijn kinderen hier laat is dat het bij de huidige juffen goed gaat en dat ze het er naar hun zin hebben. En ik ben heel eerlijk, inmiddels ken ik de weg wel wat meer. Ze zijn wel een beetje wakker geschud en veel alerter bij de andere twee. Maar helaas dus wel bij mijn kinderen en nog niet bij de klasgenoten.