Ik heb mij vandaag weer enorm verbaasd over de normen en waarden van sommige 11 jarige, nou ja meer aan het gebrek van normen en waarden.
Mijn zoon was aan het voetballen en er was 1 ventje in de tegenpartij die nogal hield van slidingen maken, en dan niet van die normale nee echt van die schenenbrekers, om het zo maar toen noemen. Toen dat ventje op een gegeven moment weer zo'n gevaarlijke actie maakte vlak voor mij zei ik '' Jeetje, doe je wel voorzichtig met die slidingen '' staat dat ventje op, kijkt mij aan en zegt '' Je moet je kankermuil houden '' ik zeg Pardon???? '' Jij moet bek houden, niet mee bemoeien '' ............ Nou ben ik niet zo'n ouder die langs de zijlijn staat te schreeuwen dus dat deed ik nu ook niet maar ben wel na de wedstrijd even naar de trainer van de tegenpartij gelopen om het te melden, komt zijn moeder ineens stampvoetend op mij af '' Jij niet klagen bij trainer, jij naar mij komen, niet netjes! '' Serieus? Doe even normaal joh, ik klaag niet ik gaf alleen aan dat ik dat taalgebruik niet netjes vond, en buiten dat, hoe moet ik weten welke ouder er bij welk kind hoort van de tegenpartij? Gelukkig was de trainer gewoon netjes en rustig en hij snapte dat ik het had gemeld, hij gaf aan dat hij het jongetje er op aangesproken werd dus dat was gewoon goed.
Maar man man man, ik ben nog steeds verbaasd over de mentaliteit van sommige mensen. Het is kinder voetbal!