Nou de krampen bij Z zijn begonnen... N was een huilbaby maar die gilde nooit. Nu heb ik een baby die het uitgilt zonder te huilen. 😢

Over onze zoon.
    Ik dacht Kids op bed, man avondje weg ik plof op de bank met (V)reten (ongesteld) en lekker serie kijken. Kom ik beneden, afstandsbediening kwijt. Overal gezocht, alle kastjes, alle lades, alle speelgoedbakken, de prullenbakken, in de tuin voor, in de tuin achter, achter onze tuinafscheiding, onder de bank, in het aquarium, in de wc, prullenbakje in de wc, onder boxkleed, onder de bank, echt overal. Nergens! Ik zwaar chagrijnig. Man komt net thuis en die zei ik heb hem met dat ding zien lopen, loopt naar buiten, trekt opbergkist die daar staat open en helemaal onderin ja hoor. Ik had ook in deze kist gekeken maar niet goed genoeg.

Grappige is: man heeft eind van de middag een filmpje dat hij die bak open doet en erin aan 't kijken is alsof hij iets zoekt, we weten nu wat dat was, πŸ™ˆ

Ysabella Ah arme jongen! Zo zielig als ze pijn hebben en je ze echt alleen maar vast kan houden en wiegen. Sterkte hopelijk gaat de kramp gauw over!

Ysabella Ach wat sneu! Zelf geen ervaring met (zulke) krampjes bij baby’s maar is er iets voor te krijgen?

Ysabella
    Ach het arme jochie.. zien dat ze zoveel pijn hebben is hartverscheurend.

Vulpen
    πŸ‘Œ hier is ze rectaal temperaturen en zetpil ook gewend nu.
    En ik was zo opgelucht naar t einde toe dat ze mee werkte . Veel leuker voor beide

• [verwijderd]

Ysabella arm jongetje! 😒

Het verbaasde mij dat zoontje voor de 2e nacht op rij wakker werd voor een fles. Zou hij dan nu alweer te weinig krijgen overdag? De fles van vanmorgen ging dan weer niet leeg..

• Toch6 hebben hierop gereageerd.

Toch6
      Dan moet ik even zoeken wanneer die ook alweer zijn.

Edit, hij is bijna 12 weken dus dat zou het ook kunnen zijn. Moest even op de kalender tellen hoeveel weken hij is, ik weet gelukkig wel dat hij volgende week 3 maanden oud isπŸ˜…

Dat dochter vandaag nog steeds een snotneus heeft. Ze begon gisteren ermee.
      Al die maanden niets, en nu alle kinderen weer terug zijn in de klas, wordt ze "ziek".
      Gelukkig hebben wij het met werk kunnen regelen dat er 1 thuis is. Vandaag mijn man , morgen ik. Woensdag werk ik in de ochtend en man in de middag. Hopelijk is het dan voorbij....

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Ik ben erg blij met onze psych. Hij legt ons veel uit over Robbie waardoor bij hem steeds beter leren kennen.

Zo denkt onze psych dat Robbie hyperfocust. Iets wat wel vaker gezien wordt in kindjes met ASS (en ADHD’ers hebben het ook).
      In zo’n hyperfocus -wat weken/maanden kan duren- focust hij zich op een onderwerp en leest, kijkt, leert er alles over (op zijn niveau dan hΓ¨? Hij is nog geen 3 πŸ˜› )
      Daarna lijkt de verzamelde kennis bijna compleet te verdwijnen en na een tijdje zie je het weer terugkomen maar gecontroleerd. Hij heeft de kennis dan eigen gemaakt en kan het toepassen ipv slechts herhalen zegt de psych.

Ik denk dat ik de volgende hyperfocus zie aankomen , dus we zijn ons aan het voorbereiden haha.

Edit: Stom! Deze moet niet hier maar in het ASS/ADHD topic.. hoe komt ie hier?

Het formaat van sommige hommels in mijn tuin! Ze zijn echt huge!!

• Snoeki hebben hierop gereageerd.
          • [verwijderd]

Snoeki Ik word juist zo blij van hommels! Van bijna alle insecten! (Ik maak een uitzondering voor muggen, hoewel ik die als ze aan de andere kant van mijn raam zitten ook nog best uitgebreid kan gaan staan bekijken.)

• [verwijderd]

[verwijderd] hommels zijn leuk! De Engelse benaming vind ik nog leuker, bumblebee ❀

• [verwijderd]

[verwijderd] maar jij geeft (gaf?) biologieles, dan is dat ook logisch toch? πŸ˜‰

Snoeki
              Oh ik vind ze helemaal geweldig! Net als bijen, ik heb de meeste planten in mijn tuin er juist op uitgezocht om ze te lokken. Ook nog 1 van de verdrinkingsdood kunnen redden, met een takje op de lavendel gezet die nu ook in bloei komt. Kon ie mooi drogen in de zon en later vloog ie weer rond. Ik heb ook een grote salvia in de tuin en die wemelt echt van de hommels en bijen. Ik ga daar wel eens op een bankje bij zitten en naar de beestjes kijkenπŸ˜