Hoi allemaal! 👋
De komende tijd zal ik flink bezig zijn met het verbeteren van dit forum. Er zijn een aantal technische aspecten die we helaas niet in één dag op hebben kunnen tuigen.
Voor nu wilde ik hier heel even een "how-to" posten over hoe je bepaalde dingen kunt doen. Laat 't me alstjeblieft weten als er nog iets ontbreekt: dan ga ik kijken wat ik daar aan kan doen.
Afbeeldingen toevoegen 🖼️
Afbeeldingen vanuit een andere site weergeven is wel te doen, maar hiervoor moet je met een klein beetje code werken: !(beschrijving)[url]
. Een simpele tip is om te klikken op het knopje van 'link aanmaken' en er een uitroepteken voor te zetten. Tussen de ronde haken plaats je de tekstuele omschrijving van de afbeelding en tussen de vierkante haken plak je de url van de afbeelding zelf. De beschrijving is niet verplicht, maar de url wel.
Let ook op bij het toevoegen van een afbeelding dat de url begint met https://
in plaats van http://
. Mét die extra 's' kunnen we de afbeelding beveiligd ophalen en tonen. Zonder die 's' vinden moderne browsers de site niet meer veilig.
Afbeeldingen uploaden 📷️
Dit kan helaas nog niet; we zijn aan het kijken of we dit toegankelijk kunnen maken, maar dit vraagt ook een financiële investering. Dit zal dus ook een beetje afhankelijk zijn van hoe vaak hierom gevraagd wordt.
Privé berichten 📱
Dit staat hoog op ons verlanglijstje. Er is een module beschikbaar voor deze software om privé berichten mogelijk te maken, maar deze is nog niet compatibel met de nieuwste versie van deze software. Ik verwacht dat we dit binnen een week of twee online kunnen krijgen.
In principe kun je gewoon avatars toevoegen bij je profiel. Ik heb wel te horen gekregen dat dit niet voor iedere afbeelding/foto werkt. Als 't niet lukt om je avatar te wijzigen, dan zou je 'em even kleiner kunnen maken. Dit kan bijvoorbeeld met picresize
Handtekeningen ✏️
Hiervoor geldt op dit moment hetzelfde als privé berichten: de verwachting is dat dit snel opgelost zal worden.