Pietje1987 Zo een suikertaks klinkt natuurlijk hartstikke mooi. Maar gaan mensen dan in de praktijk daar ook echt minder van kopen? Het zou mij in ieder geval niet tegen houden 🤷🏻♀️
Nee mij ook niet. Maar het zou natuurlijk wel mooi zijn als het producenten ertoe aanzet om hun producten gezonder te maken.
Tegelijkertijd heb ik altijd wat problemen met die focus op obesitas. Ik weet dat het een enorm probleem is dus ik begrijp dat je er iets mee moet als overheid, maar ik vraag me wel af wat voor signaal dit geeft aan mensen met een eetstoornis. Die moeten er juist van overtuigd moeten worden dat onderdeel van een gezond eetpatroon ook is dat je wel eens een koekje oid eet, bijvoorbeeld. Anorexia is de dodelijkste psychische ziekte, jaarlijks krijgen 100.000 mensen een eetstoornis, steeds meer kinderen beginnen al op jonge leeftijd met diëten en ik vrees dat maatregelen tegen obesitas dat in de hand werken.
Maar goed, producenten ertoe bewegen minder suiker in producten te stoppen lijkt me dus wel goed, dus ik ben het op zich wel met de stelling eens, misschien dwaalde ik opnieuw wat af 🙈
Is het trouwens wel zo'n goed idee om groente/gezond eten goedkoper te maken? Zoveel kost groente toch niet? Plus dat we boeren toch ook een redelijke prijs moeten kunnen geven? Al die onnodige pakjes en zakjes, die zijn pas duur.